Se enkelt indlæg
Gammel 16-02-2013, 16:44   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af socialr Se meddelelser
Du har ret i at arbejdskommisionen havde til sigte at styrke de offentlige finanser. I denne rapport fra side 154-161 kan man læse om udviklingsforløb mm inden disse overhovedet blev til lovforslag http://www.amkom.dk/media/22119/velf...rbejde_web.pdf

Må jeg spørge dig MTVRV1 om du er under 40 år?
Jeg er rigtig glad ved at du skriver, for netop den holdning har jeg også hørt før (omkring spareøvelser)-- men du fik så din førtidspension alligevel?
ja er under 40, men har 9 forskellige diagnoser, også fysiske
så min sag er noget anderledes end de fleste på k10
har fået pension på lige under 4 år og ellers kan jeg både taget uddannelse og været på arbejdsmarkedet.
samt jeg heldigvis har en forsikring fra et tidligere arbejde
samt har solgt hus og har derfor været uden offentlig indtægt i 2.5 år
har vel været til 5 møder på kommunen i min tid og så været i 2 arbejdsprøvninger
som også har været fine.
da jeg ikke kan modtage kontanthjælp. så økonomisk er jeg godt sikret

men har fået 1 klasse hjælp fra psykiatrien
så det er ikke her problemet ligger, men hos de forskellige jobcenter
som absolut ikke har nogen erfaring med psykisk sygdom og sagsbehandlerne er meget presset og har ikke meget tid til hver enkelt
og slet ikke når det drejer sig om meget kompliceret sygdomsforløb.
det er kommunen der har indstillet via en §18 og bor nu på et bosted for psykisk syge


mit håb er da også at et ressourceforløb kan hjælpe en del
men udfra det jeg kender til systemet, har jeg desværre ikke meget tiltro til det vil lykkes. i det en kommune skal spare og det skal de også fremover
samt at lave en reform som udgangspunkt hedder 3 mia færre til at hjælpe folk med.

men igen kan man håbe at det bliver langt bedre fremover

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-02-2013 kl. 16:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat