Se enkelt indlæg
Gammel 13-03-2007, 00:10   #7
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Er du "Compliant"???

Kæreste Metro

Vi kunne ikke være mere enige (det er jo derfor jeg normalt ikke kommenterer dine indlæg – læser dem alle, men kommenterer sjældent, for de er velskrevne, velargumenterende og du har tit fat i det helt rigtige) Men nu bad du så inderligt om en kommentar, og jeg prøver at være et rart menneske, så derfor fik du en kommentar

Du ved lige så godt som jeg, at får man at vide tit nok, at man ikke er noget værd som menneske, så ender det sq med, at man tror på det. Den type hjernevask er svær at få bugt med. Det er det, jeg mener med, at det kræver styrke og overskud til at få ”vendt bøtten”, og i mange tilfælde kræver det hjælp udefra.

Dette ”udefra” kan f.eks. være k10 eller hvad det nu kan være. Man kan finde styrke i ordene på siderne, og derfra sige: ”hey, hvad er det for noget fis?! Jeg er lige så meget værd som alle andre, og jeg har ret til at være mig på godt og ondt!”

Først når flertallet af assistance-forventende mennesker får denne holdning, kan vi udrydde dette compliance-begreb. Udrydde det magtmisbrug, der florerer vildt og uhæmmet. Jeg kan slet ikke forstå, hvordan assistance-ydere kan se sig selv i øjnene med god samvittighed, når de ved, at de er med til at nedbryde mennesker i stor stil. Jeg ville skamme mig dybt og hurtigst muligt finde et job, der ligger så fjernt fra mennesker som overhovedet muligt.

Jeg tror på, at mennesker rundt omkring, som er fanget i den bjørnesaks, der hedder det sociale system, kæmper en brav kamp for at bevare selvrespekten og selvværdet, og hvad andet kan man gøre end at kæmpe? Og blive ved med at kæmpe, for giver man op, har systemet vundet og dermed har compliance-begrebet også vundet.

Jeg vil afslutningsvis sige, at dit budskab er godt, og der er ingen grund til at kommentere mere på det fra min side. Måske ville jeg foreslå, at du smed det ind på *************, det hører i høj grad hjemme der også. Et godt budskab skal spredes som avner i vinden

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat