Se enkelt indlæg
Gammel 15-09-2014, 09:27   #1
karen04
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
karen04 er ny på vejen
Uafklaret erhvervssituation

Hej

Jeg har haft piskesmæld/whiplash nu 1 år og 7 måneder og faldt for varighedsbegrænsningen d. 30/4, hvor mine sygedagpenge stoppede.

Jeg fik desværre afslag på forlængelse af sygedagpengene mv. (selvom jeg stadig ik har det meget bedre) og blev smidt ud af systemet og henvist til kontanthjælp.

Deres begrundelse var, at det var fordi det var et piskesmæld som de ikke mente var stationært, og jeg derfor kunne blive rask indenfor 5 år. Skal endvidere siges, at jeg ikke nåede at blive arbejdsprøvet i perioden. Havde job i starten som jeg prøvede at vende tilbage til af flere gange, men er ikke ellers blevet afprøvet siden.

Jeg har ikke kunnet få kontanthjælp da min ægtefælle tjener for meget, og jeg har hus mv. Jeg har derfor siden sygedagpengestoppet været overladt til mig selv uden nogen som helst indtægt (selvforsørgende som de kalder det).

Det skal siges, at jeg har anket kommunens afgørelse, men den er formentlig først færdigbehandlet til april.

Mit spørgsmål er nu er der overhovedet noget, jeg har ret til med hensyn til en afklaring af min erhvervssituation, er der noget som kommunen kan tilbyde mig, helst med en eller anden form for ydelse/indtægt samtidig da vores økonomi ikke kan blive ved med at klare jeg intet får. Jeg tænker evt. ressourceforløb, har jeg mulighed for at selv søge om fleks, revalidering.

Jeg har nemlig bedt om et møde med jobcentret for at få hjælp til min situation, men jeg synes det er svært og finde ud af, hvad jeg har af muligheder.

mvh. Christina Nielsen
karen04 er ikke logget ind   Besvar med citat