Se enkelt indlæg
Gammel 22-10-2017, 00:02   #2
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Hej Giser
Jeg vil forsøge at besvare så godt jeg kan. Jeg er selv førtidspensionist og har også en sundhedsforsikring, som jeg har benyttet mig af flere gange.

Du har helt ret - der bliver ikke indhentet oplysninger fra offentlige myndigheder, når det ikke står på samtykkeerklæringen. Samtykkeerklæringen skal sikre, at reumatologen må videregive (relevante) helbredsmæssige oplysninger videre til fx hudlægen.

Forsikringsselskabet vil få tilsendt papirer fra den undersøgende læge, som forsikringsselskabet har henvist dig til , hvis du skal udredes/behandles yderligere, dette for at de kan bevilge dig yderligere udredning/behandling, hvis nødvendigt.

Dit forsikringsselskab har ikke ret til at vide, hvorfor du er førtidspensionist. Det er der slet ikke hjemmel til i lovgivningen, og jeg har personligt aldrig oplevet at forsikringsselskabet har spurgt ind til det. De må kun bede om relevante oplysninger i forhold til din hudlidelse, og derfor vil det heller ikke bede om at se din pensionssag eller lignende. Men det kan være, der står noget i forsikringsbetingelserne om, at du skal oplyse, hvis du havde en kronisk lidelse som fx har indflydelse på den lidelse, du nu søger læge for. Men det er jo heller ikke aktuelt her.

Jeg kan godt forstå, at du er påpasselig, men jeg mener, at du roligt kan benytte dig af din sundhedsforsikring, hvis du ønsker det.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat