Se enkelt indlæg
Gammel 22-04-2017, 14:57   #41
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Vi må håbe at MistyMiss kommer på banen og svarer på dette spørgsmål da hun er inde i alle aspekter af kontanthjælpsreformen.

Inde på borger.dk findes linket til den pjece som jeg også linkede til, som jeg forstår det så må kommunen ikke behandle jer som om I er gift når I kun er samlevende.

Vær obs. på at hvis det er en partshøring, så har I ikke 28 dage men skal haver klaget inden den frist som står i høringen.

Uanset om det kommer til at påvirke jeres økonomi eller ej, så skal I efter min mening protestere i et svar på høringen, I bør klage over at kommunen vil bruge loven om ægtefolk på jer når I kun er samlevende.

Sådan som jeg husker 225 timers reglen så kan kommunen ikke røre din indtægt, kun din samlevers hvis vedkommende ikke har de 225 timer. Da du ikke er kontanthjælpsmodtager så skal de efter min bedste overbevisning følge reglerne jeg citerede tidligere.

Så er der kontanthjælpsloftet her kan de efter min overbevisning kun tage den del af din samlevers boligsikring som er over loftet, du burde få din del ubeskåret.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat