Se enkelt indlæg
Gammel 29-09-2016, 14:24   #79
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej Kageøre

Psykiatrien, praktiserende læger, og speciallægen der har vurderet min fætter, har ikke hørt om de nye metoder eller statistikker fra forskerne desværre. Der ville ikke være noget bedre end en mere "almindelig" hverdag, med mere overskud, balance, , stabilitet og uden psykoser, og virkelighedsfjern opfattelse.

Men trods svingninger i stabilitet, humør, og psykoser, er min fætters tilstand kronisk, og der er efter hvad lægerne siger ikke udsigt til de store forbedringer?
Der er heller ikke lavet store tiltag i andre retninger, i forhold til behandlinger, eller medicinering?

Så på trods af hvad forskerne siger, eller konstaterer, er behandlings systemet slet ikke med i Danmark, ud fra min erfaring. At kommunerne så lige på det punkt vælger at følge med tiden, lytte til nye behandlingsmetoder og se tiden an, er jo så fantastisk.
Desværre er det ofte lettere for behandlerne at give op på patientens vegne, fremfor at sætte det store apparat, som helbredelse af skizofreni er, igang.
Ærgerligt for patienterne når behandlerne har så gammeldags en opfattelse af tilstanden.

Jeg ved ikke hvor i landet I bor, men behandlings metoderne er udbredt i behandlings psykiatrien i alle regioner.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat