Se enkelt indlæg
Gammel 29-09-2016, 05:03   #76
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Til Vasen

Ja, jeg mener at lille hjælpers fætter bør tildeles en pension, da han tilsyneladende, ud fra det der oplyses, lider af en psykisk lidelse i svær grad. Han har været syg hele sit liv, og har sikkert været indlagt på et psykiatrisk hospital flere gange pga. psykotisk tilstand og hvad ved jeg. Dette ville jo understøtte, at hans sydom tilsyneladende ikke bedres selv efter mange års behandling.

Men selv skizofreni kan helbredes, det er der i hvert fald mange eksempler på. Det var bare det jeg ville gøre opmærksom på, hvorfor denne sygdom ikke giver pension allerede som 18-årig, som den vist har gjort tidligere.

Men der er jo altid et men, nemlig om kommunen er af samme opfattelse. Det kan ingen vide før lille hjælper kan meddele det herinde omkring nytårstid, hvis ellers ansøgningen bliver sendt af sted nu.
Ja, jeg mener også fætter skal tildeles pension.
Men du skriver, at skizofreni kan helbredes og der er mange eksempler på det.
Jeg ved godt at f.eks recovery modellen har "helbredt skizofreni i nogle tilfælde. dels er der flere former for skizofreni og sammen med kataton skizofreni er paranoid s. En af det tungeste indenfor det spektrum.
Ofte har personer fået diagnosen skizofreni, hvor de faktisk havde en skizoid personlighed. Nogle får først ændret diagnosen efter adskillige år, da der er glidende overgange, og der stadig ikke findes værktøjer til at nøjagtiggøre skizofreni og lign, symptomer. Mange patienter har fået et hav af diagnoser, fordi det ikke kan måles i en blodprøve og eller scanning.
det er stadig nemmere at se om et brud på¨en knogle er et benbrud eller et brud på rygsøjlen. Og desværre bevirker den manglende dokumentation til ugunst for patienten.
Det mener jeg er fordi, myndighederne vurderer ud fra det mindst alvorlige, for man kan jo aldrig vide, og på den måde kommer mange i klemme.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat