Se enkelt indlæg
Gammel 07-12-2016, 20:28   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Det kan faktisk sagtens være at det er de "gamle" regler de hører under, dem jeg kender der har flex på de 20 timer, de er 50 og derover, så ikke helt utænkeligt at de kører under andre regler.
Det er ikke deres alder der bestemmer om de er på den nye eller den gamle ordning, det bestemmes af hvornår de er blevet visiteret til flex.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Nej jeg har hele tiden vidst at der ikke var nogen som kom og klappede mig på skulderen ved og fortsætte med at arbejde på trods af smerter, men mine smerter er så dumme, for den ene dag kan de være minimale, og næste dag kan jeg knap nok komme ud af min seng, og nogle uger er der ingenting, mens andre uger er rent helvede, derfor har det virkelig været svært for mig og erkende overfor mig selv at bare ikke holder i længden det her...
Ja, vi er altså mange der har det sådan at smerteniveauet skifter, jeg kan sågar så på gaden og humpe på den ene fod og lige pludseligt halter jeg i stedet på den anden, smerterne flytter sig simpelthen, føles lidt hypokonderagtigt som om man ikke kan huske hvilket ben det nu var man havde ondt i

Personligt har jeg haft glæde af at følge nogle afspændingsøvelser som jeg fik af en smertepsykolog, det har gjort at stivheden og smerterne om morgen er mere tålelige når jeg har lavet øvelserne.

Ifølge min egen erfaring så hænger ekstra store smerter ofte sammen med enten koldt/fugtigt vejr eller overbelastninger jeg har lavet i dagene op til at smerterne dukker op, hvilket er en af grundene til at du skal lære at lytte til kroppens signaler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Hvem vil ansætte en som kan arbejde 1 uge ud af 4 uger? Ikke nogen jeg kender...

Mht. paragraf 56, der har jeg os fået afvide af min tidligere sagsbehandler at jeg vil kunne henvise til ved en evt. ansættelse... Men der tænker jeg: Hvem vil ansætte en, som sort på hvidt fortæller at risikoen for en sygemelding faktisk er ret stor?
Tror helt ærligt jeg hurtigt ville blive valgt fra så?
Ja, det er jo det problem som alle vi der ligger på kanten af flexjob har til fælles, for øvrigt gælder det jo også flexjobberne, det bliver ekstremt svært at finde en arbejdsgiver som foretrækker en syg medarbejder med mange sygedage og mange skånehensyn frem for en rask medarbejder.

Efter min mening skal du nu kæmpe for en ny arbejdsprøvning og denne gang skriver du dagbog og siger fra når du ikke kan mere.
Husk at livet er andet end arbejde og det du viser i arbejdsprøvningen er det som du skal arbejde bagefter hvis nogen vil give dig et job.
Hvis du presser dig selv over evne og ikke har energi til at have fritid så bliver dette også din fremtid efter arbejdsprøvningen, altså med risiko for endnu et kollaps der forringer dit helbred endnu mere.
Hvis du arbejder i overkanten af dit funktionsniveau vil sandsynligheden for mange sygedage jo desuden stige fordi kroppen overbelastes mere og mere.

Desværre bliver problemet jo ikke mindre af at vi heller ikke er i stand til at få dagpenge, hvis arbejdsevnen er under 30 timer om ugen så er man ifølge dagpengesystemet for syg til at få dagpenge på deltid og vi er derfor ikke berettiget uanset hvor mange år vi har betalt til systemet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Dog skal det nævnes at jeg har ALLE dage været imod smertestillende medicin, uanset hvad der har været galt med mig... Derfor ved mine nærmeste også at når jeg virkelig har smerter og vælger og tage codein + ibumentin 600 mg, så er det fordi smerterne er ulidelige.. Men jeg får så voldsom en forstoppelse når jeg bare tænker på og tage smertestillende, så det gør jeg helst ikke..
Husk at ibumentin ved stort forbrug kan give en slags medicinforgiftning som kan forværre smerterne.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat