Se enkelt indlæg
Gammel 08-09-2013, 01:59   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Mit udgangspunkt er i at man ikke skal udstille sig med mindre man ønsker at blive set, så jeg ved ikke hvad der er forkert i det udgangspunkt ?
Intet ...

Men jeg tænker, at du fik fat i pointen, at det er fordi Danmark har uviklet sig til et kontrolsamfund, at kommunens medarbejder har hængt ud derinde på den pgl.s Facebook profil.


Og i næste ombæring: hvorfor kontrolleres der?

Jeg tænker også, at den pointe har du spottet: der kontrolleres fordi nogen i dette land synes mere værdig end andre ... frem for at alle er sikret et ensartet eksistensminimum, der dækker over de mest basale omkostninger ved at være borger i dette land, det være sig føde, klæder og tag over hovedet - nogen ville måske fristes til at kalde det: en borgerløn.

Men når man kan få 25 øre mere, hvis man har en vandrende pind i et syltetøjsglas, en pytonslange i sit badekar eller kun har fire fingre på højre hånd, så er der selvf. nogen der skal have jobbet som kontrollør, så ingen snyder sig til de ekstra 25 øre.

At være doven eller uarbejdsdygtig i et land, hvor der er mangel på arbejde, er selvf. også en forbrydelse ... så her er der også behov for at kontrollere om borgeren nu bare pjækker. Det er således yderst vigtig og en nødvendighed for landet som helhed, at borgeren ... nærmest koste hvad det vil, incl. borgerens helbred, førlighed og liv, skal vise sin gode vilje til at arbejde ved at lave meningsløst og unyttig tvangs"arbejde" ud fra devisen: Arbeit macht frei ... så også her er det brug for at overvåge og kontrollere, så borgeren ikke uberettiget snyder sig til en overlevelsesydelse.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat