Se enkelt indlæg
Gammel 23-06-2011, 08:42   #2
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg har som dig også fået Imozop/Still nocht til at sove på. Grunden til du ikke må tage dem for ofte - og højst sansynligt skal af med dem er, at de er ekstremt vanedannende, faktisk så meget at du bliver afhængig på samme måde som narkotika.

Jeg gik over til Saroten i samarbejde med min læge. Det er et antidepressivt middel, men i meget små doser er det søvndyssende. Og jeg skal lige love for det virker. Jeg tog 10 mg, som er det laveste man kan tage og en time efter var jeg væk og sov i gennemsnit 8 timer. En GOD søvn - ikke sådan en tung og ødelægende søvn. Min læge anbefalede mig 20-50 mg, men pga min måde at optage medicin på, var det altså nok med 10 mg.

Min psykiater ville dog trappe mig ud af det, da jeg skulle igang med andre medicintyper. OG der er vanedannende bivirkninger ved dem. Jeg savner dem OFTE - da jeg sov så dejligt på dem, og nu igen har problemer med søvnen og har en del mareridt og uro i kroppen. Jeg havde taget dem i en lang periode, flere år. Så var noget bekymret over at trappe ud af dem, men mærkede INTET i kroppen. Sikkert pga den lave dosis.

Lyrica fik jeg det meget dårligt af, så dem måtte jeg stoppe med. Derfor ved jeg ikke om de har effekt på søvnen
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat