Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2016, 22:41   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det var det svar jeg fik da jeg spurgte til briller, og det var samtidig med at de bevilligede betaling af min medicin på 150 kr om måneden, da de vurderede, at det havde jeg ikke råd til. (var på lav sats dengang).
De sagde at man skulle være næsten blind for at få hjælp til briller.

Men det kan de selvfølgelig have sagt, for at skræmme mig væk.
Jeg har bygningsfejl og lignende "sjove" ting, der gør at jeg ikke bare kan købe de billige standard briller
Nogle ting skal man lade gå ind af det ene øre og ud af det andet.
Hvis jeg ikke havde gjort det, så tror jeg ikke jeg havde overlevet mine 15 års kamp med systemet.

Det er jo sådan set i orden, at de henviser til billige standardbriller hvis disse kan løse problemet, men hvis man, som du, har problemer, som gør, at dette ikke er en løsning, så vil jeg påstå, at man bør argumentere imod det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ja selvfølgelig
Men ja, jeg opgav i sin tid, og var heldig at min mor ville smide mine briller oveni det brilleabbonnement familien alligevel havde kørende
Det var en meget stor fejl fra din side.

Jeg har søgt om hjælp til enkeltydelse mange gange, og så vidt jeg husker har jeg altid fået afslag, i første omgang.
De gange jeg har fået medhold har det altid været efter en anke.
Oftest har kommunen selv ændret deres afgørelse, men en enkelt gang var det ankestyrelsen der sendte den retur til kommunen.

En enkelt gang, for mange år siden søgte jeg om hjælp til briller, og da jeg fik det bevilget var betingelsen, at stellet ikke måtte koste over 1.000 kr.

Alle mine andre ansøgninger har handlet om tandlægeregninger.

Jeg plejer at sige, at hvis man på forhånd ved, at man ikke vil anke et afslag, så kan man lige så godt lade være med at søge.
Det er min helt klare opfattelse, at afslag oftest gives ud fra devisen "går den, så går den", og det gør den jo ofte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat