Se enkelt indlæg
Gammel 14-12-2010, 08:56   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er der desværre ikke nogen klar definition på.

MEN gør det til en vane at skrive til dem at hvis du ikke har hørt noget inden 14 dage til 4 uger (alt efter hvad det er) betrakter du det som et afslag, få den måde giver du dig selv en mulighed for at anke.

Lige nu vil det mest fornuftige være at skrive til dem:
Da jeg intet har hørt angående min ansøgning om genoptagelse af sygedagpenge siden den xx/xx-10, dvs i 6 uger (eller hvor længe det nu er) og jeg siden den 31/12-09 har stået uden indtægt og det derfor haster, giver jeg her med forvaltningen til den 17/12-10 til at reagere på denne henvendelse, så jeg i det mindste ved hvem der står med min sag, ellers ser jeg mig nødsaget til at betrakte det som et afslag på min ansøgning.

Skriver du pr alm brev og snegleposten er du desværre nød til at give dem til 4/1-11.

Ved at skrive sådan giver du dig selv muligheden for at anke et ikke eksisterende afslag.

Fordi der er så kort tid til ferien, må jeg indrømme at en reaktionstid til på fredag, enlig er lige i underkanten, men ved ikke at forlange mere end bare en eller anden form for reaktion, så sys jeg enlig godt du kan tillade dig at gøre det på den måde, fordi du allerede har ventet alt for lang tid.

Du kan også vælge den noget hårde måde, og skrive at fordi du har ventet mere end 4 uger, på en reaktion på din ansøgning om genoptagelse af sygedagpenge og været uden indtægt siden 13/12-09, og din sag der ved er en hastesag, så betakter du den manglende reaktion som et afslag.
Derfor anker jeg her med afgørelsen om ikke at genoptage mine sygedagpenge (og så kommer du ellers med §§ og begrundelse for hvorfor du skal have sygedagpenge)

Du sender det til forvaltnings chefen (hvis du sender pr mail) sender du via posten, og du bor i en lidt mindre kommune vil det være en fordel at sende til kommunen uden at skive afdeling eller modtager. Fordi det der så er en der er nød til at læse det for at finde ud af hvor det skal hen, hvilket godt kan give en noget bedre reaktion, den taktik har jeg selv benyttet mig af, med god resultat.

DOG! ser det altså lidt skidt ud mht at få den genoptaget, for jeg er meget i tvivl om, om du overhovedet opfylder kravene for at kunne få sygedagpenge, men det må du selv sætte dig ned og læse dig frem til i lov om sygedagpenge, som du jo alligevel skal i gennem for at finde de §§ der siger at du har retten til den ydelse.

Om det er en god ide at tage den hårde?? ikke nødvendigvis, det kommer helt and på kommunen, og sagsbehandler, det er en vurderings sag fra din side.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat