Se enkelt indlæg
Gammel 09-04-2013, 08:05   #6
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Jeg er ked af at høre, at det er så svært at opnå det, der kan give dig ro.

Med den korte erfaring jeg har mht. ressourceforløb - så danner der sig indtil videre et billede af, at disse forløb bliver udnyttet af kommunen til at placere os på midlertidigt. Det er i grove træk pt. den billigste løsning for dem, da ressourceforløbsydelsen svarer til kontanthjælpsatsen - og den er som sagt "bare" midlertid (sammenlignet med førtidspension, der er en varig udgift)

Jeg er naturligvis præget af en vis skepsis og mistænksomhed overfor kommunen, så det må lige huskes på i dette svar.

I lovgivningen omkring ressourceforløb står der blandt andet, at det er målrettet mod borgere, hvis arbejdsevne skal udvikles (dvs. der SKAL være grundlag for at tro, at dette kan lade sig gøre) - og der nævnes også, at teamet skal fremlægge en plan for dette forløb og pege på de foranstaltninger, der skal hjælpe til at borgeres arbejdsevne udvikles.

Jeg har ikke meget tid herinde, så lovgivningslinks må jeg skippe - men jeg er sikker i min sag.

Nu teamet i dit tilfælde peger på, ressourceforløb, så må de opfylde betingelserne ovenfor nævnt - og informere dig om, hvori dine papirer de ser mulighed for udvikling af arbejdsevne.

Jeg oplever derudover, at teamet netop udnytter de - tilsyneladende - frie rammer et ressouceforløb giver dem - i mit tilfælde har de brugt begrundelsen for at jeg er havnet på forløbet; "Det er ikke bevist, at du ikke ved lang tids ro, kan komme til at fungere i arbejdsfunktion" - oversat; nu bruger vi ressouceforløb i en årrække, da det er billigere for os.

Jeg nægter simpelthen at tro på, at det var hensigten med disse forløb - det er ikke meningen, at borgere hvis arbejdsevne er vurderet lig nu, borgere der har udtalelser fra psykolog, psykiater og arbejdsprøvninger i ryggen - at blive henvist til dette.

Hvad vi kan gøre rent konkret har jeg ikke noget bud på endnu, andet end at anke. Få skrevet ind i teamets plan (godkend ikke planen før det står der) at der efter de obligatoriske halve år på nå skal indhentes udtalelser fra dine læger. Efter endnu et halvt år i uvished vil din tilstand være forværret - og med den dokumentation kan det bruges som argument for, at ressouceforløb IKKE forbedrer tingene eller forhøjner din arbejdsevne.

Igen påpeger jeg, at jeg blot er endnu en borger i systemet, så ethvert råd jeg giver må tages med det i mente.

Alt held og lykke i kampen. Vær opmærksom på, hvilke argumenter kommunen benytter, og gør så dit til at kunne dokumentere det modsatte.
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat