Se enkelt indlæg
Gammel 17-05-2011, 17:49   #1
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Så stort hul mellem fleks og FP ??

Jeg er i en arbejdsprøvning lige nu hvor jeg arbejder 4 dage á 2 timer pr uge.
Jeg har haft en stol til afprøvning som hjælpemiddel, men min sagsbehandler og jobkonsulent mente ikke den havde vist nok positiv effekt for mig, så den skulle afleveres igen (kun kort evaluering via mail)

... skal måske lige fortælle at hun havde givet mig besked på jeg ikke skulle øge i tid i den periode hvor jeg lånte stolen ..... i første omgang skulle den bare smertelindre)

I dag en uge efter aflevering af stol, havde vi så møde ... hvor vi kom frem til sammen med arbejdsstedets hjælp at en stol ville være en stor hjælp for mig til "aflastning" mens jeg arbejder.
Så nu har jeg prøvet at låne en stol igen ved hjælpemiddelcentralen.

Men spurgte så sagsbehandler hvor mange timer hun mente det skulle give ekstra med stol for at den kunne bevilges?? Det kunne hun ikke sådan svare på.

Men så sagde hun at hvis fleks skulle komme på tale så skulle jeg op på 16/17 timer .... ellers var der ikke noget der hed fleks
der var FP (ved ikke hvor få timer hun mener det er, HULLET, eller fleks på 16/17 timer.
HULLET = kontanthjælp


Sagde til hende det kunne jeg ikke forstå... og det kunne da ikke passe.... jo sådan var det hvis man ville have en fleks igennem....
Spurgte hende om en § hvor det stod med timerne .... men lød som om der ikke var en § med det men at det var fleksteamets håndterings(et eller andet) der bestemte det.

Hun har sikkert ret i at det vil være lettere at få job med 16/17 timer .... men det kan vel ikke passe at hvis man kun kan klare fx 12 timer, jamen så kan man bare begrave sig i hullet resten af ens liv ??!!
det kan kommunen da vel ikke bare slippe afsted med ???


Har i nogle kloge ord/gode råd jeg kan bruge i denne sammenhæng .... for tvivler rigtig meget på jeg kan komme op på 16/17 selv med stol.

Ved godt der er Helsingørdommen (nævnte den dog ikke for hende) .... men er der mon noget der har ændret sig siden i den forbindelse??

På forhånd tak

Sidst redigeret af giraffen; 18-05-2011 kl. 10:32.
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat