Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2020, 08:24   #82
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Erklæret whistleblower får fri proces til at anke sag mod Frederiksberg Kommune

Denne kamp er også DIN kamp.

Befolkningen en med Bitten Vivi Jensen hele vejen.

"Folkebanken", står bag Bitten uanset dommens udfald.

Ærlighed og høj moral kan ikke knægtes.


https://www.berlingske.dk/danmark/er...D8sFmAB3B6krCU

Bitten Vivi Jensen blev i februar dømt for have lækket 90 borgeres personlige oplysninger til en journalist for at bevise ulovlig sagsbehandling i Frederiksberg Kommune, men dommen var så mild, at den ikke kunne ankes. Det kan den nu, har procesbevillingsnævnet besluttet.

»Jeg anker dommen. Selvfølgeligt gør jeg det,« sagde den selverklærede whistleblower Bitten Vivi Jensen, da hun i februar blev dømt for som sagsbehandlinger i Frederiksberg Kommune at have taget 90 borgeres sager med hjem og efterfølgende at have givet dem til journalist Ulrik Dahlin på Information for at gøre offentligheden opmærksom på ulovlig sagsbehandling.

Det var et brud på hendes tavshedspligt mente byretten på Frederiksberg, men selv om anklageren krævede ubetinget fængselsstraf var dommen mild. 10 dagbøder af 500 kr. Faktisk var dommen så mild, at det danske retssystem ikke giver mulighed for at anke.

Men Frederiksberg Kommune slipper ikke for endnu en retssag, hvor Bitten Vivi Jensen kan fremlægge det ene eksempel efter det andet på dødsyge borgere, der bliver tvunget i ressourceforløb, selvom læger og lægeerklæringer erklærer dem decideret uegnet til beskæftigelse.

Procesbevillingsnævnet har i dag givet Bitten Vivi Jensen mulighed for at anke, og den mulighed har hun tænkt sig at bruge.

»De mener, at sagen er principiel, og det synes jeg også, at den er,« siger Bitten Vivi Jensen.

»Jeg fik jo sådan set ret i byretten med en mild dom i form af bøder, selvom anklageren krævede mig fængslet,« siger hun.

»Men byretten tog jo ikke rigtigt stilling til paragraf 152e i straffeloven, som jo netop handler om whistlebloweraspektet, og byretten brugte heller ikke meget tid på rent faktisk at læse i de 90 sager,« siger Bitten Vivi Jensen.


phhmw

Bitten kommer ikke til at stå alene.

Da første dom faldt, kunne befolkningen i løbet af få timer indsamle et stort beløb, så Bitten ikke var alene om betaling af bøde og advokatudgifter.

Hvem er Bittens advokat


https://www.youtube.com/watch?v=4rgLkuUbO3I&t=12s

Bitten kommer ikke til at stå alene.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat