Se enkelt indlæg
Gammel 10-09-2013, 21:53   #13
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Ja det er blevet et helt ufatteligt stort system med tusinde og atter tusinde ledige mennesker , der i aktiveringens hellige navn, skal arbejde for statens ydelser til gavn for arbejdsgiverne i små og store virksomheder , som påberåber sig at have påtaget sig et socialt ansvar .... og derved har enorme besparelser på lønudgift kontoen.

Det er en skændsel i disse arbejdsløshedstider, for jobbene er der ellers ville der ikke være brug for alle praktikanterne.

Jobcentrene har alligevel ikke arbejde at tilbyde, så de eksterne jobskabelses virksomheder har grønne dage, da kontrakterne til stadighed fornyes af kommunen med formålet - find nye praktikpladser , indtil det lykkes ( med en god bonus som følge , når en arbejdsgiver fastansætter en person.)

Politikerne - vores folkevalgte har i bred enighed bestemt, at ledige mennesker kan danse rundt i systemet måske i årevis for den ydelse staten har fastsat, uden chance for at bide sig fast i jobbet .
Du skal yde for at kunne nyde er mantraet ... der er brug for dig er mantraet osv.osv.
Samtidig hænges et par mennesker ud som dovne og samfundsunyttige, så der
med god samvittighed uden tøven i rækkerne kan indgås nye aftaler om at nu udover praktik og løntilskud skal/kan kommuner/jobcentrene uden at ryste på hænderne ansætte i såkaldte nyttejob ..

Jobbene er der, man bliver blot ikke fastansat ... og truslen om at ydelsen bliver stoppet hvis man nægter at tage arbejde for den kommunale ydelse er særdeles effektiv..
En skændsel er det.

Og hvad med pressen ... Aldrig ser man overskrifter om eller tal på hvor mange ledige der er ansat på kontrakt i 3-6 mdr. ad gangen for deres kommunale ydelser, for derefter at blive hældt ned af brættet , hvorefter dansen om en ny arbejdsplads kan fortsætte.
Kom tallene på tryk, og gad pressen interessere sig for emnet ville det samlede tal for hvor mange tusinde og atter tusinde mennesker der var ansat i praktik, med løntilskud osv.osv. og hvor mange lønkroner virksomhederne sparede, sikkert lamslå den danske befolkning.

Jeg er selv fleksjobber ( i nov. folkepensionist) med 4 fastansættelser siden 2006 og hver gang med 1 md. praktik som norm forud for ansættelsen.
Jeg kan rigeligt sætte mig ind i , hvilken kamp det må være at få kommunen og konsulenterne til at forstå at nu er det nok - nu handler det om fastansættelse et sted. ...
Blot har du de meget mer end villige konsulenter og arbejdsgivere , der jo vil dig det bedste, men som for din egen skyld anbefaler svanesangen om en praktikplads.... før de ansætter dig.

Jeg ønsker dig virkelig en god vind med en fastansættelse som fleksjobber. Og håber dit mod til at kæmpe for dig selv fortsætter.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat