Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2006, 13:42   #1
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Modregning i førtidspension

Hej!
Min sagsbehandler overvejer i øjeblikket at indstille mig til førtidspension. Hun venter på en speciallægeerklæring samt udtalelser fra jobkonsulenten ang. min arbejdsprøvning. Jeg ved så ikke lige hvilken indflydelse sidstnævnte kan få på sagen, for de 5 uger jeg har været i arbejdsprøvning, har hverken arbejdsgiver eller jeg hørt fra ham. Jeg har forøvrigt aldrig talt med ham, for han blev sat på min sag lige inden, jeg startede arbejdsprøvningen. Jeg har prøvet at ringe, men fået den besked, at han ikke er at træffe, men nok skal ringe tilbage.
Min sagsbehandler siger, jeg kan gå i pensionsafdelingen og få regnet ud, hvor meget jeg i givet fald vil kunne få i ftp. Jeg ringede til dem, men det eneste svar, de kunne give var, at de ville sende en vejledning til mig, så jeg selv kunne foretage udregningen.
Det har jeg nu prøvet. Og har så et spørgsmål:
Kan det passe, at jeg vil få mindre brutto, end hvis jeg kommer på kontanthjælp i tilfælde af afslag på ftp?
Jeg vil ikke have nogen indtægt udover pensionen. Min samlever har en ferieberettiget løn på 318.000. Derudover modtager han pension fra sin afdøde kones pensionskasse på ca. 51.000kr/årligt, som han beskattes af. Efter hvad jeg kan finde ud af, så bliver denne pension vidst medregnet.
Jeg når frem til, at jeg vil blive trukket ca. 4800kr brutto hver mdr i ftp.
Kan det have sin rigtighed?

På forhånd tak!
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat