Se enkelt indlæg
Gammel 20-05-2014, 20:07   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan du forklare mig mere præcist.....

Kære Sortepigen.

Har jeg forstået din situation korrekt ved, at du tidligere, i din journal, har beskrevne akter fra den/en kommunal administrativt ansat lægekonsulent....

..... som nu viser sig, at være den samme læge, nu som repræsentant fra Regionen, som lægekonsulent for Rehabiliteringsteamet, klinisk funktion, sundhedskoordinator..... ja, disse læger har mange navne?

I denne rolle SKAL lægen være til stede i Rehabiliteringsteamet i behandling om førtidspension, flexjob og ressourceforløb. I 3 situationer skal denne være til stede.

Jeg har selv gjort mig nogle tanker, desangående, da de forskellige Rehabilliteringsteam søger flere læger til disse team, via Regionerne.

Kan en kommunal lægekonsulent også bestride et job, som medlem af et Rehabiliteringsteam? Det er spørgsmålet?

Jeg prøver at gå i tænkeboks eller andre kommer på banen med dokumentation.

Men den kommunale administrative lægekonsulent er IKKE afskaffet.

Den praktiserende læge er blevet en vigtig medspiller i borgerens forløb, modsat før, hvor denne ingen indflydelse havde.

Venligst gå ind på din kommunes hjemmeside og undersøg om din kommune har ansat en Borgerrådgiver, en lokal uafhængig Ombudsmand. Hvis ikke, må vi lige blive enig om min beskrivelse er korrekt, derefter må vi kontakte DUKH og få svar på om, hvilke retningslinier der findes for denne ubehagelige dobbeltrolle, som vi skal kende til. Naturligvis.

Min fornuft siger, at en kommunal lægekonsulent ikke kan bestride et job som repræsentant fra Regionen som klinisk sundhedskoordinator.

Men, da vores mantra på k10 er DOKUMENTATION må vi finde denne dokumentation som fakta, helst uden den store personlige debat om vores forskellige meninger.

http://www.handicap.dk/archive/fakta...3_dh-notat.pdf

Sundhedsfaglig rådgivning

"Teamet kan indhente sundhedsfaglige vurderinger fra egen læge eller fra den såkaldte kliniske funktion via sundhedskoordinatoren, som er regionens repræsentant i rehabiliteringsteamet og forankret i regionens kliniske funktion. Klinisk funktion er en ny enhed, som leverer sundhedsfaglig rådgivning til kommunen i rehabiliteringsteam-sager.

Kommunale lægekonsulenter må efter 1. juli ikke bruges i disse sager. Den faglige ekspertise i klinisk funktion vil typisk være socialmedicinsk, arbejdsmedicinsk,psykiatrisk/psykologisk og/eller reumatologisk
."

( derfor opfordre jeg alle, der skal til møde i Rehabilliteringsteamet, at lytte og hæfte sig ved, ved repræsentationen, hvilken læge, som er klinisk funktion- læs læge. Er denne mediciner, neurolog eller præcis hvad er lægens fagområde?) Fordi jeg er skeptisk, hvis jeg skulle bedømmes/vurderes af en reumatolog, hvis mine diagnoser hører under "Sjældne diagnoser" eller anden kompliceret diagnose.)

Een ting, kan vi da godt blive positive enige om, at det er sgu ikke blevet kedeligt at blive syg i Danmark, med flexjob i 900 sekunder om ugen. Det havde vi ikke lige set komme.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-05-2014 kl. 21:44.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat