Se enkelt indlæg
Gammel 05-11-2012, 08:42   #20
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
I mit tilfælde, når det er en § 17, på det foreliggende grundlag. Hvornår er det så at sagen overgår til behandling. Fortsat ved teammøde, bare at de ikke må give afslag?

Nu vil jeg så prøve at få lavet en klage over sagsbehandlingen, men hvordan skal jeg starte ud, med hensyn til overskrift osv. Skal jo være sikker på den kommer til chefen og ikke min sagsbehandler?

Er der en § jeg kan relatere til, den som henviser til direkte behandling efter ansøgning? og er der andre som i mener skal bruges. Nået særligt jeg skal huske at få med i min klage?

Vedr. klage af sagsbehandlerens behandlingstid

Jeg skriver til dig, jobcenterchefen, da jeg er yderst utilfreds med den måde min sag er og bliver behandlet på.

I henhold til brevet vedr. ansøgning af førtidspension på foreliggende grundlag udskrevet 22. okt. af kommunen, kontaktede jeg min sagsbehandler telefonisk d. 25. okt. i det der fremgår at man nu har modtaget statusattest fra egen læge.

Ved personligt fremmøde d. 14/8 (ikke 16/8 som sagsbehandler har skrevet i brevet af 22. okt.), giver jeg klart udtryk for at jeg ønsker at få tilkendt førtidspension og sagsbehandleren oplyser da, at det ikke er muligt for hende at rejse sådan en sag da hun ikke mener alle behandlingsmuligheder er udtømte og at jeg dermed selv skal anmode om den.

Jeg giver klart udtryk for at jeg gerne vil have at der medtages et brev skriftligt fra mig vedr. fysiske lidelser. Jeg har faktisk ikke bedt om at der blev indhentet nogen statusattest fra egen læge som efter brev af 22. okt. er trukket i langdrag uden grund. Men gav udtryk for at jeg ville snakke med min læge ang. hvilken måde jeg skulle søge pensionen på.

Når man så alligevel har brugt tid på at indhentet noget jeg ikke har bedt om, så er jeg uforstående overfor, hvorfor man ikke også har indhentet nok det mest vigtige, journalen fra psykiatrien da oplysninger herfra er mangelfuldt i min sagsakt hos kommunen.

Jeg sendte sagsbehandleren som aftalt, et brev udskrevet d. 21/8, hvor jeg skriftligt anmodede om tilkendelse af førtidspension på det foreliggende grundlag og hvor jeg nærmere beskriver min situation.

Efterfølgende som tiden går, går jeg ud fra, at man som sagsbehandleren sagde, til mødet. d. 14/8, at så ville sagsbehandleren gå i gang med at lave en ressourceprofil. Jeg har dermed hele tiden ventet på at modtage en ressourceprofil og da jeg så d. 24/10 modtager brev af 22/10 bliver jeg noget forarget.

Dels fordi jeg som sagt ikke har bedt sagsbehandleren om at indhente lægeattest, men også fordi at jeg faktisk finder ud af at man fra ansøgningsbrevet om tilkendelse af førtidspension d. 21/8 og indtil d.12/10 hvor lægen afsender statusattest til sagsbehandler ikke har foretaget sig noget som helst i min sag, udover at trække tiden endnu længere ud!

Det er derfor for mig uacceptabelt og for dårligt, at sagsbehandleren på over 2 mdr. ikke har færdig behandlet min ressourceprofil, for må jeg påpege, at en § 17, på det foreliggende skal overgå til behandling efter reglerne om pension i umiddelbar tilknytning til ansøgningen.

Jeg har ved telefonisk samtale med sagsbehandleren d. 25/10. spurgt ind til det med manglende papir fra psykiatrien og fik at vide at, dem skulle jeg som nævnt i brevet af 22/10 selv fremskaffe. Dette bekræfter jeg sagsbehandler i d. 2/11., at jeg kommer ind med disse papirer, mandag d. 5/11 eller tirsdag d. 6/11. Jeg har ligeledes d. 2/11 spurgt ind til, om sagsbehandleren har påbegyndt ressourceprofilen og dertil fik jeg svaret ja, men at hun ikke har tid til at kigge nærmere på sagen før fredag d. 9/11 og at sagsbehandleren forventer at blive færdig med udarbejdelse af ressourceprofil samme dag. Dermed sagt så mener sagsbehandleren i dette tilfælde, at det skal tage 3 uger, fra d. 25/10 til d. 9/11, til at færdiggøre min ressourceprofil. Dette mener jeg er alt for lang tid og især når man har sløset med behandlingstiden fra start af, for reelt så har sagsbehandleren brugt næsten 3 mdr. til at få lavet sådan en i!

Jeg er ligeledes blevet fejlinformeret af sagsbehandler, i det sagsbehandler både ved telefonisk samtale d. 25/10 og d. 2/11, fortæller at efter min godkendelse af ressource profilen, (når det engang sker) og når hun modtager den igen, så skal den sendes til team møde (1 afgørelse, om hvorvidt man kan påbegynde behandling af pensionssag) og så må ”vi” se om den kan godkendes eller ej.

Hun forklarer hvad man gør hvis man får afslag osv. men sagsbehandleren ved jo ligeså godt som mig at der ikke kan gives afslag fra teamet, når der søges om førtidspension ud fra en § 17, på det foreliggende grundlag, da den skal overgå til behandling efter reglerne om pension i umiddelbar tilknytning til ansøgningen. Dertil så vil jeg lige gøre opmærksom på at behandlingstiden er 3 mdr. og så skal der ligge en afgørelse. Jeg vil helt klart mene at man har total fejlbehandlet min sag og dette skal der rette op på med det samme.

Jeg forventer klart at man fremover, behandler sagen ifølge loven og ikke som kassetænkning, da jeg godt kan se hvorfor man fra kommunens side, bliver ved med at trække tingene i langdrag. Med så lang en sagsbehandling, forventer jeg at sagen bliver afgjort i år 2012 og ikke 2013 som sagsbehandler også udtalte sig om ved mødet d. 14/8. Her fik jeg jo at vide, at skulle jeg søge om førtidspension så var der jo kommet nye regler. Det har sagsbehandleren så delvis ret i. Der er nye regler men de træder allertidligst i kraft 1/1-2013 og dem vil jeg ikke blive berørt af hvis man på godt dansk får fingeren ud og gør som man skal!

Med venlig hilsen

Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Til det møde jeg havde med sb d. 14/8 og ikke 16/8 som hun skriver, bad jeg om at der blev indhentet nye oplysninger fra lægen så de kunne komme med i min sag inden den skulle startes op. Men hvorfor kunne hun ikke bare have startet den op mens hun ventede på statusattest fra lægen. Hun kunne jo bare have bedt om at få statusattesten udfyldt og tilsendt fra start af. Nu mit i det hele, siger hun jo selv at det er muligt for mig at aflevere journalen fra psykiatrien som også kan indgå i sagen da rp'en ikke er færdig lavet endnu.

Jeg har aftalt med sb, at jeg afleverer min journal hos jobcentret mandag eller tirsdag, kommer an på hvornår min overlæge hos psykiatrien får godkendt, at den bliver udleveret til mig.
Der er så noget der ikke passer, jeg har fundet mine notater frem fra mødet d. 14/8 og jeg bad hende faktisk ikke om at indhente oplysninger fra lægen. Jeg sagde at jeg ville have mulighed for at sende et brev til hende med de fysiske lidelser jeg går rundt med. Mht. lægen så sagde jeg til hende at jeg ville snakke med lægen om hvordan jeg ville søge ftp. Og det fik hun jo så svar på da jeg sende mit brev afsted til hende med udskrift dato. d. 21/8. Hun lagde da hendes ord i min mund da jeg snakkede med hende d. 2/10 og det kunne hun jo sagtens for så rund på gulvet jeg er tænker jeg ikke nærmere over det, før bagefter.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat