Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2008, 13:00   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, jeg kender til flere personer der i højere eller mindre grad er ude i socialt bedrageri - men tænk, det kan ikke pisse mig af!
Hvis kommunerne, politiet, domstole og systemet generelt ikke selv kan få øje på dem, jamen så er det da bare ærgeligt. Jeg vil bare frabede mig rollen som stikker og ville aldrig anmelde nogen for noget, som ikke kommer mig ved personligt. Jeg er bare glad og lykkelig for, at det ikke er MIG der begår ulovlighederne. Og det er også sjældent man kender folk længere end til tænderne, og man kan jo i værste konsekvens smadre sådan en familie totalt - en familie som man må formode i forvejen har en del at kæmpe med, hvis socialt bedrageri også er en del af dagligdagen. Istedet for anmeldelse ville jeg nok personligt tage en snak, og måske hjælpe familien til at finde andre lovlige smuthuller som kan lægge en dæmper på ulovlighederne. HVIS altså jeg følte jeg SKULLE blande mig i andres privatliv.

Jeg ved ikke, men jeg bliver bare så ked af at læse om sådan noget - anmeldelser, børn der kan komme i klemme og som indirekte skal betale prisen for at en anmelder stikker familiens ansvarlige, øv. Hvor ville det dog bare være skønt hvis det ikke var nødvendigt for nogle familier at begå socialt berageri. For det er jo helt klart et symptom på, at en gruppe mennesker sidder fast i systemet og ikke kan klare sig foruden. En Mor beskytter vel altid sine børn bedst muligt, også selvom det betyder at loven ikke altid bliver overholdt.

Jeg er altid på de svages side og føler DYBT med dem, og føler at det vil være at sparke yderligere på nogen at anmelde dem - de ligger jo allerede ned!! Og hvad ér det man selv får ud af at anmelde??? Er det sådan et dommerkompleks man render rundt med i maven - alt alt skal ske fyldest? At man for engang skyld kan være lidt ondsindet og slippe afsted med det...eller hvad???

....jeg forstår ikke hensigten og følelsen!

Og iøvrigt gør man heller ikke kommunen en tjeneste ved at anmelde, jeg ved at flere ser lidt skævt til dem der anmelder (specielt anonymt!) og de fleste går under sætninger som ''vi har modtaget en anmeldelse fra en jaloux'' eller ''anmeldelse fra én uden liv'' eller ''endnu en stikker har henvendt sig'' osv. Og anonyme anmeldere anses ofte for at være værre end dem der begår ulovlighederne. Man vil gerne gøre andre ondt, men tør ikke selv tage konsekvensen og stå frem. Den er grov!
I de fleste sager kan anmeldelserne spores hen til DIREKTE jalousi, og det er ikke unormalt at en forsmået part, anmelder eksen og den nye flamme osv.
Min søsns Farmor er sagsbehandler og sidder præcis med den slags anmeldselssager, og har før fortalt at den anmeldte i særlige tilfælde, kan anmelde tilbage og gøre mindst lige så meget skade på anmelderen. Så det kan ret hurtigt køre af sporet.

Sidst redigeret af Ninja; 07-10-2008 kl. 13:35.
Ninja er ikke logget ind