Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2017, 22:49   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er i forhold til ens helbred på tilkendelsestidspunktet..

Så de skal se det når de vurdere....hvordan man havde det...og ud fra det fastslå om man har fået det væsentligt bedre...

Dette er slået fast i en principafgørelse 120-13

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160610
Mange tak for præcisionen.

Kan du så også svare på, om man ved en væsentlig forbedring skal vurderes i forhold til de pensionsregler, der var gældende på tidspunktet for tilkendelse af fp, eller om man skal vurderes i forhold til de til hver en tid gældende pensionsregler?

Samme eks., som jeg har brugt tidligere:
En person er tilkendt fp i 2009, med en arbejdsevne på 1 time om ugen, og kommunen mener nu i 2017, at denne persons arbejdsevne er væsentligt forbedret.
Kommunen sender personen i arbejdsprøvning, og resultatet viser, at personen har en arbejdsevne på 3 timer om ugen.

Dette må jo siges at være en væsentlig forbedring, men i 2009 havde en arbejdsevne på 3 timer om ugen udløst en fp, hvorimod den i dag sandsynligvis ville udløse fleks.
Og det er her jeg mener, at når personen er tilkendt fp i 2009, så er det reglerne fra 2009 der skal benyttes ved revurderingen.

Skal denne person vurderes i forhold til pensionsreglerne, som var gældende i 2009, eller i forhold til de nuværende pensionsregler?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat