Se enkelt indlæg
Gammel 10-05-2015, 11:51   #308
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pigen fra Rebild-sagen står frem: »Jeg husker smerten. Jeg husker angsten«

Mange af de berørte borgmestre i de skandaleramte kommuner ønsker at deres kommuner ikke skal nævnes i forbindelse med:

Tønder-pige, Rebild-sagen etc etc.

Men der findes større problemer end ønsket om at glemme.

http://www.b.dk/nationalt/pigen-fra-...husker-angsten

Det er døren ind til barndommens helvede, der bliver ved med at glide op i mørket. Mai blev voldtaget af sin far, fra hun var tre år gammel. Og fra hun var lille tvang faren hendes brødre til at have sex med hende. Mai har syv ældre brødre. Frygten for faren lurede over alt, i husets vægge. Instruksen var enkel.

En pædagog fra drengenes skole tog affære. Tre gange i 2008 og 2009 skrev hun underretninger til Rebild Kommune.

»Vi beskrev, at alle tegnene på incest var der,« fortæller pædagogen Grete Horn-Jeppesen. »Man måtte ikke røre drengen. Han sad med en hætte over hovedet. Han ville ikke tale om sin familie.« Men kommunen tog hverken denne eller andre mistanker seriøst. Da Horn-Jeppesen ingen respons fik, anmeldte hun i juni 2009 anonymt sagen til politiet. Det opdagede hendes ledelse i 2010 og suspenderede hende for at bryde sin tavshedspligt.

»Jeg vil råbe det til hele verden: Kommunen svigter alle de børn,« siger hun. »Det gør så ondt at tænke på.« Familiens forhold til kommunen har føltes som en lang boksekamp.

Men Mai har stadig ikke været i et vellykket terapi- eller psykologforløb.

Mine spørgsmål:

I dette årti med alle de forfærdelige misbrugs-sager og alle de mange anmeldelser,

....hvor blev anmeldelser af?

....hvor blev de tilsendte fotografier, taget af politiet, af?

....hvem modtog dem?

....hvem blev foto og anmeldelse afleveret til?

.... hvor er alle anmeldelser i dag?

De seneste justeringer af reglerne mangler jeg placering af det personlige ansvar. Det findes endnu ikke.

Derfor er det kun et spørgsmål, når tiden er gået, så devalueres de nuværende regler, nøjagtig som de daværende regler.

De daværende regler fejlede ikke noget.

De nuværende regler er sikkert gode og fyldelsegørende.

Men det er kun et spørgsmål om tid, så bliver sætningen aktuel igen:

"Ja, men en §50 undersøgelse er jo kostbar og familien består af flere børn.

Vi har jo kun een anmeldelse, så lad os lige se tiden an til næste budgetår
"

Det personlige ansvar findes endnu ikke og bliver først aktuelt når socialrådgivere i børnesager bliver statsautoriserede.

Hilsen Peter

41.174

Sidst redigeret af phhmw; 10-05-2015 kl. 11:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat