Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2017, 23:35   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså hvis det der sker fra hans side bare er at han flytter penge over på den hver måned, og i så begge lever for de penge, bør der ikke være nogen problemer. Når det er en fælles konto vil overskud på den dog blive medregnet i hans formue.
Men lad os sige at han IKKE har noget som helst anden formue, og der står 5000 kr i overskud på den fælles konto. Så har han formue på 5000 kr. Og det må han jo godt have. Hvordan han (eller I ) bruger de penge, er helt op til jer.

Men jeg vil anbefale at i sørger for at sådan et overskud står hos dig. For skulle ikke undre mig, at hvis kommunen er af den type der ikke ser så meget nærmere på hvad der er hvad, så siger de nok bare "hele den konto er formue", og ser ikke på hvad der er til mad.
Så er det bedre hvis der kun står det i skal bruge til mad og benzin den måned, så i nemmere kan argumentere for, at det er det pengene er til.
For hvis der så begynder at være et overskud, så begynder kommunen sikkert at se på hvad der er rimeligt at have til mad og benzin, og så er resten formue.

Så kort sagt: sørg for at hans samlede penge (inkl jeres fælles konto) ikke overstiger formuegrænsen, for så behøver de ikke skulle sortere i hvad der er hvad.

Andre pensionsopsparinger, ja, dem tror jeg vil blive medregnet som formue, i det omfang de kan udbetales før tid
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat