Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2017, 20:06   #42
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Hvis jeg forstår det du skriv ret, så sætter du spørgsmål ved ptsd fordi vedkommende har været igennem noget som du ikke selv opfatter som så voldsomt som det du har været igennem?

Hvis det er det du mener, så har du totalt misforstået hvad pstd er og hvad der udløser det. Og jeg blover faktisk lidt harm

De oplevelser en anden har oplevet kan vedkommende jo godt selv opleve mere voldsomme end du har med dine. Oplevelsen af en situation er jo subjektiv

Det er ikke nødvendigvis den samme oplevelse som udløser pstd hos forskellige personer. Men den robusthed som er medfødt hos os alle som afgør om og hvornår man får pstd.
Denne robusthed kan knække hos os alle og det er forskellige oplevelser/situationer som kan knække den hos os.

Hvis det ikke var det du mente med dit indlæg, må du gerne uddybe hvad det er du skriver
Jeg er enig, men anerkender også den vrede og ensomhedsfølelser der er en blind ledsager for mennesker med PTSD.

Jeg selv var i livsfare 3 gange inden for 10 dage, og det kunne jeg ikke holde til.
At man som barn er blevet udsat for overgreb kan udløse mange forskellige diagnoser, men uanset årsag har vi alle en grænse og den kan man ikke forudsige medmindre man har en meget avanceret"krustalkugle".
Jeg kan ikke læse ud af indlægget om vedkommende er diagnostiseret.

I "gamle" dage hed det granatchock og blev kun anerkendt ofr folk der havde krigstraumer.
Da jeg fik diagnosen anerkendte jobcentret ikke diagnosen og sundhedssystemet heller ikke udover til veteraner og krigsflygtninge.

uanset er psykiske lidelser en gøgeunge.
Man kan ikke måle i blodprøver o. lign og faren for at blive betragtet for snyd er stor.
Misforstå mig ikke. Jeg har meget ondt af alle der er syge og uanset årsag er det ikke en dans på roser.
En ting er selve ens sygdom, noget andet er systemet, som man oveni et skrøbeligt helbred er i krig med.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat