Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2010, 10:35   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
nu er det sådan at mit helbred bliver dårligere og dårligere kommunen har nu langt om længe indstillet mig til pension.
Nu er det sådan at jeg er meget dårligt gående så jeg bruger kørestol og rollator mine arme er slidt op og jeg har et par discusprolabser i nakken så min kone står mere eller mindre for alt ud over hendes arbejde skal hun have børn afsted i skole bringe dem til sport og lignende med andre ord hun er ved og rende sig halvt ihjel da det er begrænset med hvad jeg kan hjælpe med er det sådan at jeg kan få en eller anden form for hjemmehjælp eller er det sådan at der ingen hjælp og få fordi hun er rask.
Som det er nu er jeg en kæmpe kugle om benet for familien og til tider føler jeg at de er bedre tjent med at jeg var på et plejehjem da de så ville slippe for at skulle klare alt for mig jeg er ud over det som jeg først nævnte blevet dårligt seende og hørende og har intet sprog. Så jeg kan bare side og se på at familien løber og løber rundt og klarer alt for mig det er frustrerende og se på da jeg ikke kan hjælpe med ret meget ud over være i vejn for dem.
Her i vores kommune hedder det visitationsteamet dem vi skal ringe til , men prøv at ringe til borgerservice som en anden foreslår og hør hvor du skal henvende dig , det er som en anden skrev ikke den samme sagsbehandler der kommer ud og det er ofte en fysioteraput eller anden med relevant uddannelse, så giv ikke op endnu...

Nogen kommuner kunne ikke drømme om at give hjælp til et par hvor den ene arbejder og er fit for fight men andre kommuner kan godt se fidusen i at det er smartest ikke at slide den raske part helt ned , så du skal helt klart forsøge og ikke sammenligne det med din sag og pension det er to helt forskellige ting ...

Du kan evt kigge på din kommunes hjemmeside der plejer at stå hvem der kan søge og hvor man skal søge og hvor lang tid det tager .. og husk ved afslag skal du anke
  Besvar med citat