Se enkelt indlæg
Gammel 29-11-2012, 13:42   #2
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Kære lidelsesvenner,

Jeg har været ret længe på sygedagpenge og har allerede i juli måned fået et tilsagn om at jeg som minimum er berettiget til fleksjob. Alligevel har jeg foreløbigt ikke fået nogen fleksbevilling, da der skete næsten samtidigt det, at en undersøgelse og mine symptomer tydede på yderligere en diagnose, Parkinsons sygdom.

Diagnosen blev bekræftet tirsdag denne uge.

Dagen inden havde Jobcenter Baldersgade besluttet, at jeg skulle i aktivering hurtigst muligt, og jeg gik ud fra, at det drejede sig om arbejdsprøvning. Men nu har jeg fået at vide, at sådan forholder det sig ikke.

Jeg citerer fra en mail fra min sagsbehandler, som jeg lige har fået:

"Det skal lige understreges, at det ikke er arbejdsprøvning du skal i, men et aktivt forløb, således at du kan fastholde kontakten til arbejdsmarkedet."

Jeg vil gerne bede om forklaring på, hvad der er forskellen mellem "arbejdsprøvning" og et "aktivt forløb".

Samtidig ville jeg være taknemmelig for nogle tips på hvad jeg bør gøre i denne situation. Man vil sende mig til aktivering "hurtigst muligt". Jeg vil lige påpege, at denne beslutning blev truffet dagen før jeg fik min Parkinson-diagnose endelig bekræftet. Af samme grund har jeg endnu ikke nået at få nogen læge-erklæring med oplysninger om dette.

Hilsen, Pia
Arbejdsprøvning betyder at de vil finde ud af hvad slags arbejde du kan klare at lave og hvor mange timer du kan klare at arbejde.
Aktivering = dum i arbejde. Man bliver fx sat til at bygge spaghetti-tårne.

Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat