Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2012, 12:48   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der skeles kun i mod 2 grupper.;

Egne læger, der behandler, og stiller diagnoser.

Læger som kommunen ansætter til at se på det egne læger har lavet.

Det er derfor ansættelsforholdet der her er vigtigt;

Om de så kaldes lægekonsulenter eller sociallæger, skal begge følge vejledningen, som ganske rigtig, KUN må oversætte lægedokumenter, intet andet.
De må heller IKKE undersøge borgeren, eller foreslå behandling.

Han må dog gerne bistå sagsbehandleren i feks skånebehov til en arbejdsprøvning.

VH Popiae
Det er ikke rigtigt popiae. Jeg har selv været til samtale med kommunens sociallæge - i mit tilfælde en yderst behagelig mand - som pr omgående skrev til lægekonsulent og sagsbehandler, at han ikke anså en arbejdsprøvning som værende mulig. Han synes heller ikke jeg skulle tage de nervepiller min sagsbehandler havde foreslået, hvilket min psykiater også frarådede på det kraftigste.

Da jeg havde en ordenlig hasbetændelse og var rigtig sløj under mødet, var han endda så sød at udskrive en recept på Vepicombin, jeg lige kunne hente inden jeg gik hjem i seng. Og dermed sparede mig for en tur til egen læge/lægevagt.

En sociallæge er en ganske almindelig læge der dog mest praktiserer mht sociale sager på kommunen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat