Se enkelt indlæg
Gammel 22-02-2012, 13:53   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hero Se meddelelser
Det får mig lige til at undres lidt. Min mands sagsbehandler stiler efter en indstilling til pension til ham. Selvfølgelig er der lige lidt der skal ordnes først, lige nu er det en general helbredsundersøgelse der skal overståes og alt efter udfaldet, vil hun indstille ham. Han har ikke været i arbejdsprøvning og der har heller ikke på noget tidspunkt været snakket om det... ????

Pas, det kan jo som sagt være, at hun mener, at det er formålsløst.
Det er sagsbehandleren der skal argumentere for det, og det skal gøres godt nok til, at den går igennem ved pensionsnævnet - og det har hun måske en forventning om kan lade sig gøre?


Carmen citat:
formålsløst at gennemføre en afprøvning.
Og det er det som regel ikke, hvis vi f.eks. snakker om problemer med bevægapperatet

...heller ikke, når samtlige læger, der udtaler sig, siger varigt (over 20 år), alle behandlingsmuligheder udtømte, ubetydelig funktionsevne, massive skånebehov, aldersmæssig progression...?

, de fleste psykiske lidelser mm.

...jeg hører helt klart til dem, der gerne vil have afgørelserne tilbage til lægerne, hvis man skulle være i tvivl
!


Ift. det første, så nej, ikke nødvendigvis... det er igen den der med på forhånd at kunne sige, at det er helt formålsløst - og det er en vurderingssag.

Ift. at lægge afgørelsen tilbage til lægerne, så er jeg meget uenig med dig... Simpelthen fordi, at jeg ikke kan se, hvordan lægerne skal have en chance for at lære og huske om alle de muligheder, der jo rent faktisk findes inden der hedder pension, og så samtidig skal kunne koncentrere sig om at være læge og behandle - og have tid til det.


Selv os der sidder med bare den del, kan jo have svært ved at overskue alle detaljer ift. arbejdsprøvninger, hjælpemidler, § 56-aftaler, revalideringsregler, fleksjobregler osv. osv.
Hvis jeg samtidig skulle vide en hel masse om behandling, mediciner, henvisninger til andre behandlere, sygdomme osv, så vil jeg vove at påstå, at kvaliteten bliver væsentligt forringet til borgeren.

Det kan godt være, at der findes bedre alternativer til det der er nu, men mener ikke, at det bedre alternativ ligger ved lægerne.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat