Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2012, 20:16   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 17
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
formålsløst at gennemføre en afprøvning.
Og det er det som regel ikke, hvis vi f.eks. snakker om problemer med bevægapperatet

...heller ikke, når samtlige læger, der udtaler sig, siger varigt (over 20 år), alle behandlingsmuligheder udtømte, ubetydelig funktionsevne, massive skånebehov, aldersmæssig progression...?

, de fleste psykiske lidelser mm.

...jeg hører helt klart til dem, der gerne vil have afgørelserne tilbage til lægerne, hvis man skulle være i tvivl!
...jeg er ked af det, Andersine, men jeg bliver nødt til at sige, at jeg opfatter mange sagsbehandlere (læg mærke til, at jeg ikke sagde socialrådgivere, for dem har jeg god erfaring med) som systeminvalide på den anden side af bordet!

Der bliver gennemført mange formålsløse arbejdsprøvninger, hvor borger betaler en alt for høj pris - nemlig forværring, såvel fysisk som psykisk.

Og der er et overforbrug af arbejdsprøvninger hos den enkelte borger -op til adskilllige prøvninger hos samme menneske - det læser vi ofte om på K10.

Der er også overforbrug af diverse lægefaglige attester, hvor NETOP de formuleringer, der med diverse alternative fortolkninger kan forhale sagen yderligere anvendes flittigt - det læser vi også ofte om på K10.

Det må være muligt, at sagsbehandle mere givtigt, for alle parter - end blot stirre sig blind på de to parametre:

Lægefaglige udtalelser samt arbejdsprøvninger (begge gående mod uendelig...)

Sidst redigeret af Carmen; 21-02-2012 kl. 20:25.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat