Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2014, 17:45   #513
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.739
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan ham Peter ikke snart holde sin kæft...

...med alle sine påstande om, at de kommunale embedsmænd snyder og bedrager.

Man bliver sgu da træt af at høre de samme påstande år efter år.

Er Peter`s påstande korrekte eller er han fuld af løgn?


ANNO 2014

Spørgsmål, da en bruger på k10, ønskede hjælp.

13.oktober 2014

Til Albertslund kommune.

Jeg har forsøgt, forgæves, at finde de af kommunalbestyrelsen vedtagne og offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Pt søger jeg sagsbehandlingsfrist for ansøgning af vedligeholdstræning iht Servicelovens § 102 samt ansøgning til invalidebil iht § 114.

Kan jeg modtage hjælp til at findes disse, for mig, vigtige sagsbehandlingsfrister.

Med venlig hilsen

Peter

Svar fra kommunens nye afdelingschef.

24.okt 2014 med CC til hele banden af medarbejdere

Kære Peter Hansen

Tak for din mail.

Du ramte lige ned i et ømt punkt, - vi har ikke en let tilgængelig beskrivelse af sagsbehandlingsfrister på vores hjemmeside. Mange af dem er gemt lidt væk i kvalitetsstandarder og lignende.

På baggrund af din henvendelse, vil vi snarest muligt få fristerne lagt let tilgængeligt på kommunens hjemmeside.


Nedenfor ser du svar på dine konkrete spørgsmål:

1. Angående ventetid for vedligeholdelsestræning:

Inden for 10 hverdage efter borgerens henvendelse herom, vil der ligge en afgørelse om berettigelse til vedligeholdelsestræning.

(Korrekt lovligt svar, hvis det er politikerne, der har fastsat fristen)

Indenfor 3 hverdage (oftest 1.dag) derefter kontaktes borgeren for en aftale om en startdato senest 14 dage senere.

2. ang. invalidebiler:

Borgeren får en reaktion på sin henvendelse indenfor 14 dage. Selve behandlingen af bilsager kan variere fra 3 måneder til godt et år.


(Her ser vi dokumentationen på at Peter har ret, afdelingschefen blotter sin egen frække bevidste ulovlighed fordi "fra 3 måneder til godt et år" Guder må vide hvor afdelingschefen har de frister fra? Som er ulovlige og helt privat fremstillet til lejligheden)

Med venlig hilsen

Afdelingschefen XXXXX (som jeg tidligere har overdraget denne tråd, således at hun kunne sætte sig ind i lovgivningen)

For at fuldende denne lille historie, een ud af 98, så kan jeg oplyse, at netop den afdelingschef har jeg personligt hold møde med, sammen med borgmesteren. I en anden kommune hvor afdelingschefen var øverste socialchef

Her oplevede jeg en embedskvinde, som direkte sad og forklarede borgmesteren og mig sine helt private holdninger og fortolkninger af lovgivningen.

Den kommune, som hun forlod, som øverste socialchef, havde ikke og har ikke i skrivende stund opfyldt lovgivningen om sagsbehandlingsfrister.

Når denne, nu afdelingschef forlader sin nuværende kommune, så fortsætter hun i en ny kommune, hvor sociale sagsbehandlingsfrister naturligvis heller ikke kommer til at virke eller opfylde lovgivningen, som Folketinget har vedtaget.

Da Tilsynet ikke gør brug af sin sanktionsret kan en sådan embedskvinde fortsætte i al evighed, til skade for retssikkerheden.

Vrede hilsner

Peter som muligvis ikke er fuld af løgn?

Sidst redigeret af phhmw; 17-11-2014 kl. 17:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat