Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2016, 12:15   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Som du kan se i nedenstående links, så kan det godt lade sig gøre at få en løn indtægt ved siden af ressourceforløbet, men indtægten er bare modregnet i din udbetaling af ressourceforløbsydelsen.

Hvordan det at du pludseligt kan arbejde igen så kommer til at påvirke din ret til ressourceforløbet er så en helt anden sag som jeg ikke kan udtale mig om.

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/topic1034.html
Citat:
Indtægter m.v.
§ 68 a. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter, trækkes disse fra i ydelsen, jf. dog stk. 2-4.
Stk. 2. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen lønindtægter, herunder beløb, som den pågældende modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond ved ophør af ansættelsen, nedsættes ressourceforløbsydelsen efter § 68 med 30 pct. af lønindtægten, indtil den samlede lønindtægt inkl. pension udgør 13.000 kr. (2012-niveau), og med 55 pct. af lønindtægten derudover.
Stk. 3. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af ressourceforløbsydelsen efter § 68 bort fra 14,99 kr. (2012-niveau) pr. udført arbejdstime. Det beløb, der samlet ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned.
Stk. 4. Fradrag for feriegodtgørelse m.v. sker efter reglerne i § 32. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.
Stk. 5. Lovens § 33 finder tilsvarende anvendelse på modtagere af ressourceforløbsydelse.
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...orloebsydelse/
Citat:
Hvis du har indtægter

Som udgangspunkt skal indtægter fratrækkes krone for krone. Der er undtagelser, som følger reglerne om fradrag i din kontanthjælp hvis du har indtægter.

Hvis du har lønindtægter, nedsættes din ressourceforløbsydelse med 30 % af lønnen (inkl. pension) op til en løn på 13.648 kr. Hvis lønnen overstiger 13.648 kr., nedsættes din ydelse med 55 % af beløbet, som ligger over 13.648 kr.

Din ydelse er uafhængig af din evt. samlever/ægtefælles indtægter.
Edit: Nå kan se at MistyMiss kom mig i forkøbet
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat