Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2012, 23:32   #1
anfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
anfo er ny på vejen
Trolls og deres dagsorden

Hej k10

Har fulgt med på k10 meget længe, og tak for en god side.

Jeg ved ikke om det er i orden at udtale mig om følgende, når jeg er nyoprettet bruger. Eller om det her er et for konfliktfyldt emne til siden.
Det er noget, der har irriteret mig længe.

Finder I det ikke påfaldende med det usædvanligt store antal brugere, der har oprettet sig her i juni - eller faktisk siden februar?

Tit ser man ret enslydende indlæg, hvor jeg synes det virker som om brugeren

- beskriver sygdom og jobcenterapparat på en måde, så man kan se, at han/hun ikke er syg eller i systemet, alene ud fra beskrivelsen. Muldvarpeprofiler?

"fisker" efter oplysninger (om love, beløb, sagsbehandling og andre forhold) under dække af at have brug for dem fordi de er i klemme, men hvor det mere virker som om de venter/håber at finde frem til et eller andet forargeligt, der kan bekræfte fordomme og rygter om hvor nemt og godt de syge har det.

- manipulerer ved at foregive selv at være syg og alligevel have neoliberale synspunkter. Eller det modsatte: Være grotesk dovne og krævende uden at være rigtig syge, men for eksempel kun have lidt ondt et eller andet sted.


Det er ikke ment som at jeg vil mistænkeliggøre alle nye brugere (er jo selv en hehe), men jeg synes efterhånden det er svært at læse nye indlæg uden panderynker og en lille smule skepsis -
Ikke mindst fordi jeg ikke kan lade være med at tænke, at nogle af disse trolls, som I vist kalder dem, har en anden mere uhyggelig dagsorden end bare at være trolls...

Og det synes jeg er ærgreligt!
anfo er ikke logget ind   Besvar med citat