Se enkelt indlæg
Gammel 24-12-2016, 11:39   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kio

Ganske kort, da det ikke er mit fagområde. Og væsentlig er vel at du bliver henvist til Glostrup Hosp. afd. for søvnapnø for en ordentlig udredning, se flg. link:

http://vip.regionh.dk/VIP/Redaktoer/150211.nsf/vLookupUpload/ATTACH-RHAP-9Q5GNR/$FILE/Glo_KNFA_CRM_under_indlaeggelse_2_naetter_Print.pd f

Dette læser jeg af flg.:
Citat:
rp CRM.
, da CRM står for: CardioRespiratorisk Monitorering (CRM) under indlæggelse i 2 nætter, som også fremgår af ovenstående link. Dvs. du får en fuld udredning.

Du kan evt. læse mere omkr. dette på flg. link side:

http://www.sst.dk/~/media/67EB247EAE...FC10B15C4.ashx

fra side 23 og nogle sider frem.

Som du selv skriver er disse paramtre fra denne læge lavet på baggrund af kun 3 timers søvn, hvilket jeg finder relevant du fortæller på Glostrup.

Anamnese = patientens egen redegørelse for sin sygehistorie eller generelt for en patients sygehistorie.

PLM: ikke anamnese= Periodiske benbevægelser under søvn, dvs. du ikke har fortalt omkr. dette el. læge ikke har noteret det ned.

Går ud fra du selv er bekendt med dine allergi, dvs. penicilin og BI.

Af medicin du tager har han oplyst: NSAID, indtager du måske for din slidgigt?

Citat:
ØOS: spndylose
lægen har her også stavet forkert (sikkert sjusk), han mener spondylose. Sikkert relateret til din ryg.

Citat:
Co+Phar+Lar+: småt med plads
er på bar bund, dog betyder CO normalt cardiac output.

Som jeg læser lægen udtalelse: har han på baggrund af disse 3 timer konstateret, at du lider af moderat søvnapnø trods det altså ikke er en fuld undersøgelse, se link ovenfor fra Sundhedstyrelsen.

At han på den baggrund også konkludere flg.:
Citat:
§ 54 må ikke føre bil før Cpap beh er intrudeceret
er jeg uklar om er normal procedure. Se evt. igen Sundhedstyrelsens retningslinjer i ovenstående link.

Cpap beh = den maskine man ligger med om natten for at få sovet ordentligt. Dvs. han mener ikke, du mår køre bil indtil du har en sådan maskine.

Samtidig er vi jo vidende om, at Jobcentre også kan sætte vægttab i spil, når dette kan gøre ens sygdomsforløb bedre. Du bør derfor overveje denne problemstilling netop i forhold til lægeudtalelser fra hospitaler o.lign. Da jobcentre også kan få tunnelsyn på netop vægttab, som den eneste hindring for at man bliver rask.

Men mange får bedring af deres søvnapnø ved vægttab, hvis de er overvægtige. At læge skriver
Citat:
tilbyder
skal du ikke hænge dig i, men jeg ville dog for god orden skyld ringe til Glostrup hosp. afd., og høre om de har modtaget henvisningen.

Håber det kunne hjælpe lidt på vej.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat