Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2016, 17:19   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Hej jeg modtog i aftes en mail om, at jeg også er tilkendt invalidepension fra min pensionskasse, og at pengene kom i løbet af et par dage. Jeg havde godt se på ansøgningen, at der stod noget om kreditorbeskyttet konto, men jeg må tilstå, at jeg ikke rigtigt vidste hvad det var, og ingen havde fået fortalt mig om det. Jeg burde naturligvis havde sat mig ind i det.
I aftes læste jeg så en hel masse om det, og jeg kan nu se, at jeg har dummet mig ved ikke at oprette sådan en konto, da jeg ansøgte om pengene. Egentligt har jeg nok ikke turdet håbe på, at jeg kunne være så heldig at få noget derfra også. Det er jeg naturligvis meget glad for!
Det ser ud til, at pengene er på vej og de kan jo i princippet godt gå ind på min nemkonto i morgen, når de skriver om et par dage.
Jeg tænker i denne her forbindelse på engangsbeløbet i form af invalidesummen. For de månedlige udbetalinger kan/skal vel ikke stå på kreditorbeskyttet konto eller?
Jeg har ikke nogen gæld, men jeg kigger pt på bolig sammen med min kæreste, så der kunne det have betydning med kreditorbeskyttet konto, kan jeg læse mig til. Er der noget jeg kan gøre for at "redde" situationen? Eller er det ik så stort et problem?
Jeg blev i sin tid opfordret til at oprette en kreditorbeskyttet konto af fagforbund, men kunne ikke helt forstå betydningen. .
Senere opfordrede advokat mig til at flytte erstatning fra nem konto til Keditorbeskyttet konto.
Banken flyttede pengene mod fremvisning af dokumentation.
Nu er det længe siden og jeg har levet delvist af pengene i mange år.
Det springende punkt er dog om en løbende ydelse kan beskyttes?

Man får sjældent samme svar.

Hvordan kommuner tolker er en historie for sig, og muligvis kommer det an på hvilken ydelse man iøvrigt modtager.

Håber du får svar fra din pensions selskab og, at du skriver det på K10.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat