Se enkelt indlæg
Gammel 20-08-2009, 19:38   #6
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
MTVRV1

Jeg er ikke medlem af SF fordi jeg er endt som sygedagpenge modtager og er blevet indstillet til førtidspension.

Jeg stemmer på SF fordi de er med til at sikre en mere social profil for udsatte grupper. De lader heller ikke de smalle skuldre betale festen for dem som har en god indkomst i forvejen.

Regeringen har derimod indført stramning på stramning af sygedagpenge loven. Claus Hjort Frederiksen indførte et doktrin i sin tid som beskæftigelsesminister at alle social og sygdoms mæssige problemer skal løses ved at sende folk ud at arbejde hvad enten de kan eller ej. Hvis du ikke kan er det fordi du er dovn også må du have med pisken. Det minder mest af alt om en tid hvor der var et slogan der hed Arbeit Macht Frei.

Om De Radikal kommer med i regering vil jeg ikke spå om. For deres tid i folketinget kan være enden nær efterhånden. Især når man tænker på at flere af deres stemmesluger ikke genopstiller til næste valg.

At der er nogen fra Irak som efter alt at dømme har modtaget en uretmæssig førtidspension betyder desværre at Dansk Folkeparti igen skal til at jagte en hel gruppe.

Men fakta er at regeringen har delt skattelettelser ud til højre og venstre hvor de brede skulder har fået endnu mere på kistenbunden. De penge mangler vi nu til vort velfærdssamfund. Eller skal vi sige det der skulle ligne et velfærdssamfund.

Det der i dag bliver lagt op til med de forslag der er kommet frem er at det skal blive dem som er blandt de udsatte grupper betale.

Måske skulle regeringen overveje at se på at få ændret den pil skæve skattereform igen.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat