Se enkelt indlæg
Gammel 06-02-2018, 00:50   #1
KHH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2018
Indlæg: 8
Styrke: 0
KHH er ny på vejen
Uddannelsesparat og Aktivitetsparat.

Hej derude!

Jeg sidder her i en situation, hvor jeg er lidt usikker på om det kommunen siger er helt korrekt, så jeg håber på at der er nogen herinde, der måske har været igennem det samme, eller bare generelt ved noget om det.

Jeg har nu i 3 år været sygemeldt, og jeg blev vurderet uddannelsesparat for 3 år siden. Jeg finder et lukket forløb for folk med psykiske problemer, som jeg rigtig godt vil på, men det er kun for folk som er vurderet aktivitetsparate.

Jeg googler så hvad forskellen er på aktivitetsparat or uddannelsesparat, og så vidt som jeg kan forstå så, hvis man inden for et år er klar til en uddannelse, så er man uddannelsesparat, og hvis ikke er man aktivitetsparat.

Jeg snakker så med min kontaktperson hos kommunen, og hun siger "Her i kommunen bøjer vi lidt reglerne, og i denne kommune, er det egentlig kun folk som de kan se ender på flexjob eller førtidspension, der bliver vurderet aktivitetsparate"

Kan det virkelig passe, at de kan bøje reglerne som de har lyst, selvom hun kan side og være enig med mig, om at jeg ikke er klar til uddannelse, arbejde eller praktik før om flere år?(Hvis overhovedet) Og selvom min psykolog har udtalt sig at jeg nok aldrig kommer til at kunne tage en uddannelse igen, eller arbejde fuldtid.

Mange tak på forhånd, til dem der har lyst til at hjælpe.
KHH er ikke logget ind   Besvar med citat