Se enkelt indlæg
Gammel 29-02-2012, 17:37   #3
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
http://www.bkchefer.dk/uploads/File/a040504.pdf

Socialrådgiver er en 3½-årig professionsbachelor-uddannelse. Den studerende får SU under uddannelsen.
http://www.ug.dk/uddannelser/profess...raadgiver.aspx

Socialformidler er kommunernes interne uddannelse, den tager så vidt jeg husker 1½ eller 2 år. Dertil kommer, at personen skal have nogle bestemte kurser/faglige forudsætninger, inden man kan starte på uddannelsen, og man skal have arbejdet et antal år i kommunen, før man kan starte.

Officielt er socialrådgivere og socialformidlere sidestillet rent kompetencemæssigt, men sådan forholder det sig ikke nødvendigvis helti virkeligheden. Der er selvsagt nogle ting, man ikke kommer lige så meget i dybden med på 1½-2 år som på 3½ år. Derimod har socialformidlere så flere års praktisk erfaring med arbejdet i en kommune.
Socialformidlere er oftest stærkest i "kommunale del" af arbejdet, mens socialrådgivere har bredere viden.

Sagsbehandler er ikke en uddannelse, men mere end masse/fællesbetegnelse for alle, som arbejder med sagsbehandling.

Men hvilken titel man underskriver sig med i den enkelte kommune, behøver ikke at afspejle uddannelsesbaggrunden.
I de kommuner, hvor jeg arbejdede, har jeg haft forskellige titler såsom bl.a. jobkonsulent, beskæftigelsessagsbehandler, sagsbehandler, konsulent, koordinator, og jeg har stort set arbejdet med samme arbejdsområde på trods af titel.

Hvordan det påvirker din sag, er ret svært at udtale sig generelt om. Der er som i alle andre fag både gode og dårlige personer bag skrivebordene uanset uddannelsesbaggrund.

Der har været et par tråde for ikke så lang tid siden om de kommunalt ansattes baggrunde og faglighed, hvis du kan finde dem, får du flere svar og folks oplevelser.

Nu var det ikke så meget min egen sag, Den er lige afsluttet.

Men min datter skal til at køre en sag om sygedagpenge i hendes kommune, og har der fået en dårlig Social formidler. Der åbenbart er flere klager imod.

Så ville bare lige høre hvad forskellen var. Så mange tak for svar.

Hilsen Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat