Se enkelt indlæg
Gammel 16-12-2011, 20:17   #11
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Under alle omstændigheder, så kan du bede om, at der ikke træffes afgørelse i sagen før du har udtalt dig til sagen [1] (fx skriftlig).

Men om du kan have held med dig i at trække afgørelsessagen ud i 5 måneder, det er måske mere tvivlsomt ...


Jeg skal ikke kloge i brøkpensioner og deres baggrund, men det man jo logisk bør kunne forvente, det var, at der kun burde kunne beregnes brøkpension, dersom den manglende brøkandel anerkendes og betales af det tidligere opholdsland (i dit tilfælde: Sverige).

Dvs. det tidligere opholdsland anerkender at skulle betale pension til dig efter de betingelser, der måtte gælde for borgere i det pgl. land.

Det giver i og for sig logisk mening - men sådan forholder det sig vel ikke ?


Note:
------
Det fremgår af Forvaltningslovens § 21:https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=105127
Pensionsstyrelsen kan ansøge Sverige for en evt pension. Men dette kan først ske EFTER der er tilkendt ftp.

Jeg har dog selv haft kontakt med den svenske pensionsstyrelse idag og jeg har ikke nogen mulighed for tillæg førend jeg overgår til almindelig folkepension.

-------------

Katharina, mener du jeg skal snakke med min TIDLIGERE sb'er igennem 1½ år og ikke hende, jeg har igennem fleks afdelingen og som jeg bare har mødt 1 gang??
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat