Se enkelt indlæg
Gammel 20-11-2018, 17:20   #4
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Jeg kom heller ikke i nogen praktik. Og heller ikke funktionsevne-hjemme-test.

Men jeg er nok blandt de få heldige. Det tog så også 10 år på kontanthjælp først.

Eneste "aktivering" udover møde på jobcenteret ca hver 3. måned har været et jobsøgningskursus, som jeg blot sygemeldte mig fra efter 2 dage. De havde sat mig på præcist samme kursus som min eks kæreste, og selvom det i sig selv ikke er en gyldig grund, så er det bar yderst uheldigt at placere os to i samme lokale

Men for 2 år siden fik jeg "heldigvis" kræft oveni mine andre skavanker (angst og gangbesvær blandt andet), og så ringede kommunen faktisk selv til mig og sagde at jeg ikke skulle have kontanthjælp mere, men førtidspension.

Det eneste de skulle bruge var en underskrift på at de måtte få oplysninger af lægen. Så gik det helt af sig selv. Jeg skulle ikke engang til møde på kommunen eller til flere læger.

Det skal dog lige siges at dette var kommune nr 3, 2 andre havde givet mig blankt nej, alene pga min alder (er under de famøse 40 år).

Odsherred kommune, og Guldborgsund kommune sagde nej, og Holbæk sagde ja.

Så måske du alligvel skal overveje en anden kommune selvom det er besværligt at flytte osv. Men det kan da næsten kun blive bedre jo.

Det burde ikke være sådan nej, at der er så stor forskel alt efter hvilken kommune man bor i, men det er der altså
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat