Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2016, 20:41   #15
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Jeg vil ikke være en lyseslukker og det er formidable at mange er glæde for smerteklinikkernes metoder. Det er jeg ikke- en undtagelse fra regel, kan man sige.
Rehabiliteringsteam har anbefalet en tur på en smerteklinik. Er det et krav eller kun en anbefaling? Jeg er ikke klar over.

Når smerteklinikerne er optattet som vidunderbarnet som løser alt for alle, forståd jeg at besøget på smerteklinikken er et krav og et spørgsmål kan stilles til teamets medlemmer.
Jeg var glad for at starte på smerteklinikken. Jeg har kroniske forskellige smerter som er behandlet med fysio, daglig øvelser og kiropraktik, smertestillende samt sundt livsstil, over 10 år. Alle taler i byen om vidunderbarnet.
1 møde: jeg havde lige afleveret de skemaer med smerter og medicin forbrug og alt andet og forklaret lidt om smerterne ( smerterne har forskellige oprindelser og udløst af forskellige sygdomme). Om et par minutter fik jeg at vide at 50% af mine smerter vil forsvinde med smerteklinikkens behandling. Jeg var himmelhenrykt.

Men lægen ikke har haft mulighed og tid for at læse min sygejournal og vælge den rigtige behandling for mig- tænkte jeg. Hvordan kunne lægen afgøre på så kort tid, at mine smerter og 50% af dem ville forsvinde uden at få kendskab til min tilstand? Mødet indholdt sparsomme informationer. Anden møde har givet afklaring: det er ikke relevant for behandlingen sygejournalen.

Efter et par uger fik jeg møde skemaet: psykolog (6 møder) medicinsk (2 møder) fysioterapeut (1 møde). Kun 1 møde med fysioterapeuten? Jeg har ikke givet udtryk at jeg føler mig psykologisk ubalanceret. Så hvorfor antallet af psykologiske møder overstiger visibel fysioterapi møder?
Svaret kom på det andet møde.
Jeg erkende, at håb og tillid til smerteklinik var bygget på de oplysninger, sporadisk læst, på dette forum. Helt bestemt er der en gruppe af smertepatienter som får god hjælp hvis de er glæde for en bestemt form for behandling. Samtidig findes der en anden gruppe af smertepatienter som ikke vil sætte pris på den bestemte form for behandling af smerter.
Jeg tror, at mine forventninger var urealistiske. Jeg er ked af, at folk synes om smerteklinikker fordi de tror på dem, som bukker under smerter hvert eneste dag og/eller de føler at deres sag få støtte fra smerteklinikkerne.

Sidst redigeret af yoku; 15-02-2016 kl. 20:52.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat