Se enkelt indlæg
Gammel 27-09-2013, 00:01   #22
farmormor
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
farmormor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LineCK Se meddelelser
Jeg har ingen evidens for det, det er udelukkende noget jeg selv sætter spørgsmålstegn ved. Dog ved jeg, at sagsbehandlerne ikke vidste hvad de skulle vejlede om, mht den nye førtidspensionsreform, da den jo på daværende tidspunkt ikke var kommet ud endnu (i 2012). Det jo ikke som sådan loven de ikke forstår, det er mere det med at skulle lave et skøn... åbenbart?
Dog virker det stadig som om mange ikke ved hvad de skal gøre? På nettet fandt jeg en optagelse fra en samtale mellem borger og sagsbehandler, hvor sagsbehandleren udtaler, at man skal være dødeligt syg før man kan få tilkendt førtidspension. Det var vidst TV2 der bragte det frem? Men dette giver da i hvert fald god grund til undren...


Bortset fra det, som jeg har kunne læse mig frem til i tråden, så er det de færreste som kommer i et ressourceforløb, er det rigtig forstået? Så tænker jeg lige: jamen, hvad skal man så? Vente, eller, er der noget andet man skal?
Jeg har den samme tanke. Jeg er også på kontanthjælp, efter ophør af sygedagpengene. Ressourceforløb og mange af de andre ting jeg er stødt på rundt omkring på nettet, er jeg aldrig blevet præsenteret for, jeg ved ikke hvad det er. Jeg har dystoni, som er en bevægeforstyrrelse og progressiv. Holdningen i systemet er, at jeg nu har levet og fungeret med min sygdom i over 30 år, så kan jeg stadig bidrage på arbejdsmarkedet. Jeg tror det bliver glemt eller overset hvad progressiv er. Og jeg bliver jo heller ikke yngre.Mine skånehensyn er b.la.alt hvad der involverer nakken, kort fortalt. Så er det jeg tænker: hvad skal jeg så? De 52 ugers sygemeldinger, gjorde mig ikke rask..tværtimod.
farmormor er ikke logget ind   Besvar med citat