Se enkelt indlæg
Gammel 01-09-2018, 09:40   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det med praktik:
Prøv som udgangspunkt at møde op alle de dage du skal. Hvis du kun kan klare 10 minutter den dag, tager du hjem efter 10 minutter. (Og siger det selvfølgelig til stedet, inden du tager hjem).
Så får kommunen dokumentation på, om 10 timer om ugen er for meget.
Hvis det er det, så skal kommunen jo tage den derfra.
Når man er "i kløerne på" jobcentret er det vigtigt, at man viser hvad man kan/ikke kan, og ikke bare siger det.

Det bedste du kan gøre, og som har hjulet mange andre (bl.a. mig selv), det er, at møde op til den aftalte tid hver eneste gang, så vidt du på nogen måde er i stand til det. Men lige så vigtigt er det, at du siger fra når ikke kan klare mere.

Når du ikke kan klare mere henvender du dig til din kontaktperson på stedet, fortæller hvordan du har det, og at du ikke kan mere i dag. Og så går du hjem.

Og så bør du skrive dagbog, så du kan dokumentere hvordan dit liv fungerer når du er i praktik. Begynd gerne på dagbogen et par uger før du starter i praktik, så forskellen bliver tydelig.
Aflever kopi af dagbogen til din sagsbehandler hver uge. Enten i mail, eller ved at aflever personligt på jobcentret. Hvis du afleverer personligt er det meget vigtigt, at du beder om kvittering for modtagelse.

Dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Hvis du bliver hjemme, og ringer og sygemelder dig, så vil det ende ud i, at kommunen ikke har kunnet vurdere dig/din arbejdsevne. Og så er du ikke nået et skridt længere end før praktikken startede.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stormhat Se meddelelser
Jeg fik desværre bare at vide, at 10 timer var det mindste de kunne tilbyde. Men det kan sagtens være en sagsbehandler der ikke er helt med på, hvad der er muligt.
Jeg tænker, at det kan handle om, at der på papiret som minimum skal stå "10 timer", måske p.g.a. noget refusion eller andre regler.
Det skal du ikke tænke så meget på, men gøre som Misty og jeg anbefaler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg må med al skam meddele at det betyder noget det man laver “ved siden af”....altså hobbyer osv...

Der har været sager om at en borger har lagt et billede op af borgeren har lavet småkager og det har medført at kommunen kræver at borgeren satte sin arbejdstid op...
Jeg vil anbefale, at du holder lav profil med din hobby, så længe du ikke er afklaret i jobcenteret.
Der er en risiko for, at det kan blive brugt imod dig.
Hvis du kan lave noget, som ikke er synligt for andre, så er det fint nok, men prøv at undgå de ting, som andre (f.eks. sagsbehandler) kan se.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat