Se enkelt indlæg
Gammel 27-06-2013, 08:49   #1
sune
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
sune er ny på vejen
Hvad må kommunen???

Hej alle
Jeg er forholdsvis ny her på siden, men har været igennem et meget langt sagsforløb, som tilsyneladende ingen ende har.
Kort om mig: jeg er 32 år gammel, og fik for 3 år siden en blodprop i hjernen, som jeg idag har en del efterveer fra, primært nervebetændelse, balanceproblemer, hukommelsesbesvær, nedsat følelse i højre side af kroppen og kronisk hovedpine...
3 måneder efter min blodprop fik jeg fjernet en godartet svulst ved spiserøret, som havde vokset sig så stor, så operation var eneste mulighed. For at komme ind til svulsten, måtte de åbne brystkassen, hvilket medførte store, smerter.
Mit helbred blev efter operationen ret hurtigt meget dårligt, og på 2 år var jeg indlagt 13 gange, og var yderligere gennem et hav af kikkertoperationer, scanninger og andre mindre indgreb. I 2011 fik jeg fik konstateret kronisk bugspytkirtelbetændelse.
Som led i smertebehandling forsøgte de på OUH at lægge en lungehindeblokade, denne mislykkedes og medførte indlæggelse pga voldsom smertereaktion.
Herefter besluttede en overlæge på OUH at forsøge at indoperere en neurostimulator tilbage i december 12 - denne måtte dog fjernes igen, idet den forårsagede endnu flere smerter, end tilfældet var før operationen.

Jeg har været igennem alle tænkelige behandlingsmuligheder, med et hav af statusattester fra flere forskellige speciallæger, ligesom jeg i januar afsluttede et tværfagligt forløb på knap 1 år på en privat smerteklinik.

Mine behandlingsmuligheder er definitivt udtømte, og samtlige læger, fysioterapeuter, psykologer, neurologer og ergoterapeut konstaterer, at en arbejdsprøvning vil forværre min fysiske tilstand betragteligt.

Jeg har været igennem en ergoterapeutisk udredelse i eget hjem i forhold til arbejdsevne, og den beskriver, der ingen arbejdsevne er.

Jeg er nu gået med til en udredelse i forhold til arbejdsprøvning på et privat reva center, som er specielt tilrettelagt i forhold til mine behov.

Nu er mit spørgsmål:

Min sagsbehandler og hendes teamleder fortalte mig på et møde i sidste uge, at kommunen har nedsat et udvalg, som sidder mellem sagsbehandler og det rehabiliterende team, som har til opgave at gennemse min sag, inden den kommer for det rehabiliterende team, som med garanti ikke vil acceptere, der ikke foreligger en decideret arbejdsprøvning, selvom denne er åbentlys meningsløs.
Min sagsbehandler må ikke kommentere på min sag overfor udvalget, og derfor vil det ikke give mening at søge om fp efter§18, siger min sagsbehandler...

Kan dette passe???

Må kommunen bare sylte min sag på den måde, ved at "opfinde" et udvalg som stopklods?

Og hvor længe må de holde mig på kontanthjælp, ved at kaste mig rundt i systemet?

Jeg kan selvfølgelig vælge at søge efter §17, men er bange for, de vil afvise ansøgningen, hvis jeg ikke søger i samarbejde med sbh - min alder taget i betragtning.

Det skal siges, jeg har kæmpet en kamp med kommunen for bare at nå hertil... siden april 11 har jeg haft 7 forskellige sagsbehandlere, og når endelig jeg oplevede en, som tog mig seriøst, blev hun flyttet til anden afdeling fyret eller sygemeldt.
Min sag er blevet væk i nyt it-system, min ressouceprofil forsvandt og endelig "glemte" de at sætte mig på ventelisten til afklaring på reva..

Nu ser det endelig ud til, de er ved at få samlet trådene, min sagsbehandler er slet ikke i tvivl om, hvor syg jeg er, men hun må tilsyneladende ikke sige, hvordan hun oplever mig og min sag????

Håber I kan give mig nogle svar/gode råd eller erfaringer, så jeg måske kan få lidt ro på...

Sune
sune er ikke logget ind   Besvar med citat