Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2018, 13:09   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, paragraf 56 kan borgere som lider af en kronisk sygdom der medfører flere sygedage end normalt, men ellers er rask nok til at arbejde på det ordinære arbejdsmarked søge så arbejdsgiveren får refusion fra dag et i stedet for efter 30 dage når sygedagpenge er forårsaget af den kroniske sygdom.

Du bør være opmærksom på at du ikke kan være i en A-kasse, dvs.du kan ikke få dagpenge ved en arbejdsevne på 20 timer.
Personer der der deltidsforsikret kan sagtens optjene dagpenge ret ved at arbejde eksempelvis 20 timer, men når først man er sygemeldt så skal man stå til rådighed for job op til 30 timer for at være berettiget.

Hvem forstår dette skod system?
Tvivler på at det er mange.
Systemet er ulogisk og faktisk også usympatisk, især i de kommuner hvor medarbejderne tilsyneladende ser det som deres fornemste opgave at snyde borgere for de rettigheder som de ifølge lovgivningen har.

Ankestyrelsen er ikke et hak bedre det ser ud som om de ofte ser det som deres fornemste opgave at spare kommunerne penge på bekostning af borgernes retssikkerhed.

Dog kan man ved at sætte sig ind i lovgivningen eller få hjælp til sin sag hjælpe sig selv i mål.

Det er årsagen til at Peter har skriver som han gør i sine indlæg.

Du skal adskille den kommunale sag fra din arbejdsskadesag, Peter plejer at skrive, køb to mapper, en til den kommunale sag og en til arbejdsskade sagen og hold pinlig orden i dem, de bliver godt fyldt.

De bedste råd jeg kender har jeg lært her på siden det virker bare, og når hvis kommunen ikke interesserer sig for at opbygge ens sag for at finde ud af om man er berettiget til fleksjob eller førtidspension så må man selv gøre det.
Ved godt at det ikke burde være sådan i et velfærdssamfund som Danmark, men det er jo nok fordi DK ikke længere er et velfærdssamfund, folk opdager det bare ikke før de bliver en af os udstødte (syge og arbejdsløse).

Jeg har selv været igennem hele møllen, dog kunne jeg ikke få kontanthjælp men måtte leve uden indtægt og min sygdom er ikke forårsaget af en arbejdsskade ellers var jeg igennem de samme problemer som du står i nu.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat