Se enkelt indlæg
Gammel 20-02-2016, 21:19   #26
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Fleksjobber og Stribe

Mange tak for jeres hjælp. De sidste dage, med hjælp fra alle og flere info fra andre steder, har jeg fået lidt fred i sindet.
Min konklusion: bestemt er der 2 forskellige modeller af smerteklinikker. Jeg vil kalde dem"dengang" og " nu". Fra 2016 (siden er opdaret med den dato), de tværfaglige klinikker har fået "et carte blanche kort". Hvad betyder det? Dem som lider af kroniske smerter, ligegyldig at de stammer fra et (ryg, hånd, fod, etc) kirurgiske indgreb,eller er skellet relateret - det er ligemeget- kan der bruges antineurotika og opioider medicin, uden at tænde advarselslamper nogen steder.

Hvis egen læge ordinerer antineurotika/ opioider til patierne med kroniske smerter, tror jeg, lægen vil tænde advarselslamper. Der er et helt klart etisk norm på det område i almen medicin.
Det samme ville ske, hvis psykiatrisk sygehuset starter at behandle kroniske smerter patienter på deres afdelinger med antineurotika medicin. Det vil også vække undren hvis speciallæge (reumatologi) behandler patienter med antineurotika eller sender dem på psykiatrisk sygehuset.

På de tværfaglige klinikker ( jeg kender kun smerteklinikkerne for at være "tværfaglige") er der carte blanche- hvis en patient vurderes for at være "ressource kravende"- er der ikke nogen grænser for metoder eller medicin. Intet. Jeg skulle også nævne, at "drug of choice 2016" er antineurotika, antiepileptika, opioider til smerte behandling ( rækkefølgen er ikke tilfældigt)

Jeg prøver at finde siden med disse oplysninger, som stammer fra januar 2016, og poster.

Sidst redigeret af yoku; 20-02-2016 kl. 21:24.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat