Se enkelt indlæg
Gammel 24-05-2011, 14:22   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Den Florken henviser til i #3 gælder REFUSION til ARBEJDSGIVER, men fleksjobberen er ansat i virksomheden (når man er sygemeldt). Den gælder derfor ikke til når man ikke længere er ansat i en virksomhed. Som ansat og sygemeldt får man normalt alm. løn som man plejer og modtager ikke sygedagpenge. Det er arbejdsgiveren, der får sygedagpenge for de dage, en fleksjobber er syg.

Du er jo ikke længere ansat, men ledig.

Der er nogle herinde som har fået ledighedsydelse efter stop i virksomheden ved sygdom. Få har fået sygedagpenge....

Der står direkte i en lovgivning om, at man får ledighedsydelse under sygdom:

§ 74a
Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Ovenstående er fra Lov om aktiv socialpolitik:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Der har været flere lignende tråde om det her på K10 som din situation. Jeg har selv kontaktet arbejdsmarkedsstyrelsen, men har ikke fået et brugbart svar. De er vist selv forvirrede.... Da jeg aldrig har fundet nogen steder om, at fleksjobbere som er blevet fyret pga. sygdom, at de så skal have sygedagpenge. Hvis det ikke står nogen steder i lovgivningen, så skal de ikke have det. Ovenstående er derfor det eneste, man har fundet frem til og iøvrigt har ankestyrelsen også henvist til, at de sygemeldte skal følges op i netop ovenstående lovgivning.

Så er man ledig fleksjobber og mener, at man er klar til at arbejde igen, så kan man melde sig "rask" til at klare et fleksjob igen. Ellers skal jobcentret følge den sygemeldte op og hjælpe denne.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat