Se enkelt indlæg
Gammel 22-01-2012, 18:39   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
synes jeg ser rigtig mange har været i arbejdsprøvning 4 gange eller mere
hvad er begrundelsen for at komme i så mange.
1 eller to må være nok til at bedømme hvilken arbejdsevne man har

har selv været i arbejdsprøvning for 3 år siden og skal igen
dog kun i 6 uger.
der er sket rigtig meget i min sag rent lægefagligt og er kommet på bosted
så nu er lægekonsulenten også enig i jeg aldrig kommer tilbage på ordinær vilkår. samt har ingen spørgsmål til ydeligere behandling eller nye erklæringer.

jeg er dog uden indtægt og derfor har jeg aldrig været presset af jobcentet hverken til arbejdsprøvning eller aktivering.

men har holdt fast i jeg ikke skulle i ydeligere arbejdsprøving før alle behandlingsmuligheder var udtømte.
noget jeg netop har lært på k10, en arbejdsprøvning kan nemlig først bruges når alle behandlingsmuligheder afsluttet.

mit spøgsmål
1 har i været presset til en arbejdsprøvning/virksomhedspraktik pågrund af refusion. alså at kommunen vil fratage en ydelse, hvis man ikke møder op.
sådan at man vender ud med flere end 1-2 gange.
eller har i bare sagt ja i den tro ens sag vil komme nærmere en afklaring

Hej Mtv,

Der er jo også mange (inkl. mig selv) der går i arbejdsprøvning tiltrods for at man ikke er afklaret fuldt ud helbredsmæssigt. Man tror jo at man "kan" arbejde og heldigvis for det. Så er der så nogle mulige fleksjobbere som ikke bliver visiteret alligevel da jobcentrene mener at de er for gode hertil og det er så hurdlen i dette.

Vi andre kan så knokle videre i vore arbejdsprøvninger, men for at begrænse disse så er det vigtigt at vi viser hvad vi kan og kun det. Alt for mange af os viser for meget og det bliver og er svært at bryde dette.

Pt. er lovgivningen jo sådan at det er enten fleks eller ftp. og der er jo milevidt forskel og derfor tror jeg også at mange havner i ingemandsland gang på gang i de forskellige afgørelse. Kommunerne og pensionsnævnet ved ikke hvor grænserne går pt.!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat