Se enkelt indlæg
Gammel 16-02-2011, 08:59   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo det kan man godt, for kommunen kan godt revalidere til fleks, det er et spørgsmål om vilje fra kommunens side.

Antaget du laver en direkte ansøgning på omlægning af reva, via §27 stk 6 til en reva med henblik på fleks, og du får afslag. Dette afslag anker du.

Det mest sandsynlige der vil ske er at beskæftigelselsankenævnet vi. stadfæste kommunens afgørelse, altså give dig afslag, netop fordi en revalidering ifg loven skal stile mod et helt alm job.
Der står IKKE at kommunen IKKE må revalidere til fleks, og derfor er det muligt, men der står heller IKKE at kommunen bør eller skal, og derfor er et afslag på en sådan omlægning meget realistisk at regne med at få.

Når jeg skriver alm job, bør jeg faktisk skrive selvforsørgelse, for nogen er et deltidsjob jo realistisk at blive selvforsørgende på, dog vil det kunne give problemer senere i firhold til en evt tildeling af fleks, fordi en evt ledighedsydelse der så skal regnes ud fra de færre timer, og derfor kan jeg ikke råde dig til den løsning, med mindre du er sten sikker på ikke at få det dårligere, værgen med nuværende eller evt kommende skavanker... altså et dårligt valg, men bestemt muligt hvis det er det, du ønsker

Jeg vil ikke råde dig til at gøre det, men du har muligheden for at søge om omlægning af din reva til et deltidsjob. Der skal du så gøre det meget tydeligt at der er sandsynligt at du kan klare dig for den lavere løm i al fremtid.
Du kan også søge om omlægning til fleks, men der er mange flere ting der skal være opfyldt, bla vil kommunen helt sikkert forlange at du er helt afklaret både lægelig OG i forhold til arbejdsevne (dvs du mangler en arbejdsprøvning) ud over det allerede beskrevne problem med at kommunen godt kan, men på ingen måde er forpligtigede til at gøre det.

Ikke at du ikke må, naturligvis må du det, det skal jeg ligesom ikke bestemme vel Og derfor, hvis du har lyst, og energi til en meget lang kamp, med massere af ventetid sååå... det kunne jo være, og så ville det kunne komme andre til gode, hvis altså du imod alle ods er heldig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat