Se enkelt indlæg
Gammel 14-02-2011, 11:43   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Faktisk er det mere et spørgsmål om vilje fra kommunens side, for ifg loven omkring revalidering så SKAL revalideringen stanses hvis jobplanen ikke længere er reloevant, ikke kan følges ell.

PÅ det led er den altså helt okay. Men desvære også en af de ting folk ikke bliver vejledt i inden de skriver under på en revalidering... folk hopper i med bække ben, og ser kun på den øhonomiake fordel, desværre.

MEN ifg Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K9

Citat:
§ 27. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, kan få udarbejdet en jobplan for, hvordan mulighederne for at få varig beskæftigelse på det almindelige arbejdsmarked kan forbedres.

Stk. 6. Jobplanen skal revideres, hvis dette er begrundet i personens situation, eller hvis der er væsentligt ændrede forudsætninger på arbejdsmarkedet, som gør en revision hensigtsmæssig.
Der står meget mere i den bekendtgørelse der har relevans for dig, så den bør du sætte dig ned og læse i gennem. Du hører i øvrigt pt under gruppe 4.

Nå men, det er da et forsøg værd at anke, ud fra §27 stk6 eller fremføre det ved partshæøringen. Og så naturligvis holde fast, så den kan komme videre i systemet, for det kunne jo være...
Jeg har den selv med i min egen sag, der mener jeg også den burde være blevet brugt, men det blev den ikke... MEN at den burde være blevet brgt ændre altså ikke ved det faktum at en stansning af ydelsen stadig vil være helt lovlig og okay.

At du stilles dårligere økonomisk, er kun noget der har interasse for din kommune, der til er det ikke indarbejdet i loven at der skal tages hensyn til at folk har sagt sig så hårdt i det at de ikke kan klare sig med en KHJ, og derfor nytter det ikke et hak at bruge den økonomiske side som agument, heller ikke selv om at du har evt ekstra udgifter ifb det du fejler, for det kan du søge tilskud til efter andre §§ og love.

Din sag bør ikke starte forfra, der bør stå noget omkring hvad de stiler efter du kan, (håber jeg) det kan du naturligvis bruge, lige som din ressourceprofil, og evt tidligere arbejdsprøvninger speciallægeerklæringer osv osv kommer til at bestemme en hel del omkring hvor du starter i KHJ systemet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat