Se enkelt indlæg
Gammel 16-12-2011, 17:44   #16
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Skal jeg sige noget og skal jeg kommentere på din sag, så syntes jeg at du bør holde fokus, på, at din sag nu er "vundet" af din kommune. BAN har givet kommunen medhold, og KUN hvis din sag, efter din klage/anke er principel er der chancer for at DU får medhold.

Så det skal jo ordnes først, ellers er det bare sådan, at kommunen i princippet kan gøre hvad de vil og dèt de mener skal til, fremadrettet i din sag - og det er så vidt jeg har forstået en ny arbejdsprøvning/afklaringsforløb, eller i yderste konsekvens vil de aktivere dig som en betingelse for af få KH. Lige nu har de BAN`s ord for at din arbejdsevne ikke nødvendigvis hænger sammen med din skade/sygdom i nakken, og kommunen har BAN´s ord for at din sag IKKE skal overgå til behandling angående førtidspension. Karo har også et indlæg omhandlende at det nu er BAN for sig og kommune for sig.

Så var jeg dig, så tag BAN sagen først og få styr på den, ved at forholde dig præcis til den afgørelse der er truffet, det er dèn det drejer sig om lige nu, og ikke om TERM og Borgerrådgiver - får du medhold nu, eller er din sag principel så står du langt bedre i forholdet til kommunen og deres krav om yderligere arbejdsprøvning

Var jeg også dig, så var jeg gået til lægen og blevet fritaget for fremmøde, i yderligere arbejdsprøvning/afklaring begrundet i mit helbred og faren for yderligere forværring. Plus selvfølgelig at blive undersøgt NU, når der også er kommet lammelser til, det ændrer jo fuldstændig på hele situationen. Det er jo også muligt at du får lammelser, af andre grunde end din nakke - så alene derfor bør du søge læge nu.

Få endelige nye henvisninger, jeg tror at flere lægeoplysninger/undersøgelser bliver vigtig i din sag senere, i forhold til kommunen. Få lægens ord for at afprøvningsforløb og/eller aktivering er kontraindiceret i netop din sag, nu der er stødt yderligere komplikationer til i form af lammelser.

Ærgeligt med den BAN afgørelse, den er virkelig skidt for hele din sag, så gå efter den principelle vinkel i dèn, lige nu - selv om du er vred, skuffet og gal - overvej også den §17, det kan umuligt skade mere som din sag står lige nu. Et afslag på §17 kan jo også ankes ved et afslag, og derfor vil den være en anden sag i BAN, som du muligvis kan vinde.
Zentamor er ikke logget ind